【現代の若手社員が背負っているリスク】
本題に入る前に、近況報告を2つほどさせてください。
一つ目は、昨日もテレビ朝日さんの番組に出させていただいたのですが、ここから映画『えんとつ町のプペル』の公開までの間、キンコン西野にしては結構テレビに出ます。
https://youtu.be/1g6Ca_UjOrs
べつに芸能界を引退したではないのですが、「作品を作って届ける」というのは、時間を要する作業でして……なかなか、出役として表に出れないんですね。
「出役としての才能もそんなに無い」という理由もありますが(涙)
なので、基本的に僕のスケジュールは、アトリエに籠るか、公園を散歩しながら一人でブツブツ言ってるヤバいオッサンをやるか……で、おそらく御近所さんからは、「あいつは仕事があるのか?」という心配をされています。
一応、働いていると思うんですけど、表に出てないと、そうなっちゃうんです。
ただ、今回は、結構いろんな番組に出させていただくので、御近所さんも安心させられるんじゃないかと思っております。
また、オンエア情報が出次第、逐一、ご報告させていただきます。
次に、二つ目の近況報告です。
僕はイイ人と思われたくて、支援活動めいたものを結構積極的にやっているのですが、そんなことをしていたら「僕も、私も、協力したい」という神様のような方が出てきてくださって、その結果、「えんとつ町のプペル『こどもギフト』」というプロジェクトが立ち上がったんです。
【こどもギフト】
https://salon.jp/child_gift
これは、「世界中の子供達に絵本を毎月1冊の絵本を贈る」という「支援のサブスク」で、ご自身のお小遣いの中から、会社の売り上げの中から、毎月2000円を支援してくださる方が、今現在、846名もいます。
つまり毎月846冊の絵本が子供達に届くわけですね。毎月です。
これが成立しているのって本当に凄いことで、どこかでキチンと取り上げた方がいいテーマだなぁと思っております。
そんなこんなで先日は沖縄の「兼原小学校」と「赤道小学校」の1年生〜3年生まで全員に絵本をプレゼントしてまいりました。
その時の模様は「えんとつ町のプペル『こどもギフト』」の支援者グループの方に活動報告として出させていただいております。
『こどもギフト』は需要があるかぎり、生涯続けていこうかなぁと思っている活動ですので、興味がある方は是非、のぞいてみてください。
さて、そんなこんなで今日の本題です。
労働基準法の改正ってチョコチョコおこなわれていて、今年の4月にも改正されて、たしか時間外労働の上限が「月に45時間・年間360時間」とかなんです。
それを超えると罰則があるんです。
ちなみに、一般的な労働時間は1日8時間。
これを僕におきかえた時に、僕、大体、一日18時間〜20時間ぐらい働いているんですね。
仮に18時間だとしたら、労働基準に照らし合わせると、僕の1日の時間外労働が10時間。
月に300時間。
年間にすると3600時間です。
でも、労働基準法の上限は、月に45時間。年間360時間じゃないですか?
ちゃんと働いている人は、時間外労働でいうと、僕の1/10の時間しか働いていないわけです。
もちろん「働いている時間が長ければ、いい結果になる」という話じゃありませんが、よっぽど時間の使い方が上手い人じゃないかぎり、仕事の結果というのは労働時間に概ね比例すると思います。
「いやいや、仕事の時間を削って、家族との時間を作りたいんだ」というのであれば話は別です。
それは幸せの一つの形ですし、他人がどうこう言えるものじゃありません。
そうじゃなくて、シンプルに「成り上がりたい」と思っている人に対して、労働基準法というのは、なかなか厄介なハードルだなぁと思っております。
それともう一つ。
昨日、ウチの田村Pが、オンラインサロン内で、ウチの若手スタッフに対して、一言で言うと「お前ら、ナメなよ」という記事を投稿したんですね。
【西野亮廣エンタメ研究所】
https://salon.jp/nishino
ちょっと説明がややこしいんですけど……今、「全国の子供達に映画『えんとつ町のプペル』をプレゼントしたい!」というクラウドファンディングを実施していて、クラウドファンディング上で、「映画『えんとつ町のプペル』をプレゼントして欲しい」という子供施設と、「映画『えんとつ町のプペル』をプレゼントしたい」という大人をマッチングしているんです。
ちなみに、もし、期間中にマッチングしなければ、僕が自腹で子供施設にプレゼントさせていただくので、手を挙げてくださった子供施設には100%、映画『えんとつ町のプペル』の前売り券がプレゼントされます。
で、例えば、愛知県の○○幼稚園から手が挙がれば、すぐに「○○幼稚園に支援できる権」というものを、クラウドファンディングのリターンで出して、かつ、「新しいリターンが出ましたよ」ということをご報告する為に、僕がそのリターンをスクショして、画像を整えて、支援先のリンクを貼って、サロン内にある各県人会に投げていたんです。
愛知の幼稚園から手が挙がれば、「愛知県人会」の投稿に、「○○幼稚園から手が挙がりました〜」というご報告を。
やっぱり、「地元を応援したい」という気持ちがあると思うので。
で、僕は、映画やら何やらを作っている合間を見つけて、その作業をずっとやっていたのですが……その作業を僕がやっていることはウチの若手スタッフは全員知っているんですね。
それに対して、田村Pから雷が落ちまして……まぁ、要するに「なんで、西野亮廣に事務作業をやらせとんねん」です。
「西野亮廣が今、どれだけ大変な思いをして映画を作っているかお前ら知ってるやろ。制作に集中させてあげるべきやし、休ませてあげろや。お前らは事務作業をしている西野亮廣をなんで見て見ぬフリをしとんねんっ!」という大雷が落ちました(笑)
ウチの会社は「社内で起きていることは全部ネタにする」をモットーに、業務連絡ですらサロンの記事でおこなっていたりするのですが、今回は雷が落ちました。
田村Pは株式会社NISHINOの社員じゃないので、「外野の意見」として、それが言えたわけですね。
【田村サロン】
https://salon.jp/tamura
こういうのって、今「パワハラ」みたいに扱われてしまうので、なかなか言えないじゃないですか。
ただ、若手の未来を思うと、「とびっきりの愛を持って叱る」というのは絶対に大事で、僕も先輩に山ほどしごかれたクチなんですけど、今は感謝しかないんですね。
あそこで、しごかれないまま40才になっていたことを思うと、ちょっとゾッとします。
ウチの若手はタフなので、「田村Pに怒られたことをネタにして喋る会」というイベントを開催するらしいのです(最高!)
そろそろ話をまとめますね。
今、20代の方は労働基準法の改正や、「パワハラ」と言える権利を持ったことで、かなり守られている反面(これはとても素晴らしいことだと思います!!)、「労働時間による下克上を起こしにくくなっている」ということと、「しごかれなくなっている」という大きすぎるリスクを背負っていることは、把握しておいた方がいいと思います。
これらは安全とトレードオフの関係なので、そこは上手にやりくりしてみてください。
超絶応援しています。
▼西野亮廣の最新のエンタメビジネスに関する記事(1記事=2000~3000文字)が毎朝読めるのはオンラインサロン(ほぼメルマガ)はコチラ↓
https://salon.jp/nishino
▼Instagram版はコチラ↓
https://nishino73.thebase.in/items/25497065
━━━
2020年12月25日公開!
映画『えんとつ町のプペル』
▼オンラインムビチケ(特典付き)の購入はこちら↓
https://mvtk.jp/Film/070395
[the risk of modern young employees carrying]
Before you enter the chase, let me have about 2 status reports.
The first one was also on tv asahi's program yesterday, but from here to the release of the movie ′′ a town ′′ I'm going to go to the tv for xin nishino.
https://youtu.be/1g6Ca_UjOrs
I haven't retired from showbiz, but it's a work that takes time to make a piece and deliver...... it's quite a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of
There is also a reason why ′′ there is no talent as a role ′′ (tears)
So, basically, my schedule is going to go to the atelier, or I'm going to do a crazy old man who is mumbling alone while walking around the park...... and probably from the neighbor," he's a job I'm worried that there is?"
I think I'm working in case, but if you don't get on the table, it's going to be.
It's just that this time, I'm going to be on a lot of shows, so I'm thinking that the neighbors will be able to feel relieved too.
Also, as soon as the air information comes out, we will report it.
Next is the second status report.
I want to be a good person, and I'm doing a lot of support activities, but if I'm doing that, I'm going to have a good time with God, ′′ I want to cooperate too ′′ Please come, the result," the project called ′′ Children's gift ′′ in a town has stood up.
[Children's gift]
https://salon.jp/child_gift
This is the ′′ Sub-Sook of support ′′ called ′′ giving a picture book to children around the world," from your own pocket money, from the sales of the company, every month 2000 There are now 846 people who support the yen.
In other words, 846 picture books each month will reach the children. It's every month.
It's really amazing that this is being completed, and I think it's better to be featured somewhere.
This is how the other day, I present a picture book to all of you from the 1th grade to the 3th grade of the ′′ and elementary school ′′ in Okinawa.
The pattern of the time is to be issued as an activity report to the supporters group of ′′ Children's gift ′′ in a town.
′′ Children's gift ′′ is an activity that you think you should continue for life as long as there is a demand, so if you are interested, please try it.
Well, that's how today's chase.
The revision of the labor standards law has been held in chocolate chocolate, and it has been revised this April, and the limit of the outside labor is ′′ 360 hours a month ′′
Beyond it, there is penalties.
By the way, general working hours are 8 hours a day.
When I get this to me, I'm mostly working about 18 HOURS TO 20 hours a day.
If it'S 18 hours, in light of the labor standards, my 1th time outside labor is 10 hours.
300 hours a month.
It's 3600 hours in a year.
But the limit of the labor standards law is 45 hours a month. Isn't it 360 hours a year?
People who work properly are only working for my 1/10 hours in time outside labor.
Of course, it's not a story that ′′ if you have time to work, it will be a good result but as long as it's not a person who is good at using time, I think that the result of the work is generally proportional to the labor time.
′′ No no, I want to sharpening my work time and make time with my family if you say, it's different from the story.
It's one form of happiness, and it's not what others can say.
It's not so much, I think that the labor standards law is quite a messy hurdle for people who think it's simple to ′′ want to upstart ′′
Or another one.
Yesterday, our tamura p posted an article called ′′ you guys don't disrespecting ′′ in the online salon.
[Ryo Nishino Institute of entertainment]
https://salon.jp/nishino
It's a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of So, I'm matching an adult called ′′ I want you to present the movie ′′ a in the town ′′ and ′′ I want to present the movie ′′ a in the town,"
By the way, if you don't match during the period, I'll give you a present to the children's facility with a streamline, so I'm going to have a 100-Year-old child facility that raised my hand %, movie ′′ a town ′′ Advance tickets will be present.
So, for example, if you get your hands from the ○○ Kindergarten in Aichi Prefecture, you will soon be able to put out the ′′ right to support kindergarten ′′ on the return of crowdfunding, and," new return Is out to report that I sook the return, made the image, put on the link of the support, and throw it to each prefecture meeting in the salon.
If you have a hand from aichi's kindergarten, you will be able to post the ′′ Aichi Prefecture Association ′′," ○○ I got a hand from kindergarten ~"
I think I have a feeling that I want to support my hometown.
So, I found the middle of making movies and things, and I've been doing the work for a long time...... I know all my young staff who are doing the work.
On the other hand, the thunder fell from tamura p...... well, in short, ′′ why don't you let ryo nishino do clerical work......
′′ I know how hard ryo nishino is making a movie right now. Let me focus on the production, let me rest. Why don't you guys pretend not to look at ryo nishino, who is working on clerical work!" the big thunder has fallen (lol)
My company is the motto of ′′ everything happening in the company is a story even in business contact, it's a salon article, but this time the thunder has fallen.
Tamura p is not an employee of Nishino Co Ltd. So it was said as a ′′ outfield opinion,"
[Tamura Salon]
https://salon.jp/tamura
This kind of thing is now treated like ′′ power harassment so you can't quite say it.
It's just that when I think of the future of young people, it's absolutely important to say ′′ I'm going to spell with a kickin ' love," and I'm also a lot of people who have been able to do a lot of things to do with my senior, but now I'm I'm sorry.
It's a bit grossed out when I think that I was 40 years old without being there.
My young man is tough, so I'm going to hold an event called ′′ a meeting to talk about being angry by tamura p," (the best! ()
I'm about to put together a story.
Now, the 20 s are pretty protected by the revision of the labor standards law and the right to say ′′ power harassment ′′ (I think this is such a great thing!!)," I think it's better to figure out that it's hard to wake up the gekokujo by labor time, and it's too big to be a risk of ′′ being a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit
These are safety and trade-off relationships, so try to make it well there.
I'm really rooting for you.
▼ an article about the latest entertainment business of ryo nishino (1 articles = 2000 to 3000 characters) can be read every morning online salon (almost mail magazine) is here ↓
https://salon.jp/nishino
▼ Instagram version is here ↓
https://nishino73.thebase.in/items/25497065
━━━
Released on December 25, 2020!
The movie in a town ′′
▼ Buy Online Bangabandhu (with perks) here ↓
https://mvtk.jp/Film/070395Translated
同時也有2部Youtube影片,追蹤數超過1萬的網紅もちよ/ mochiyo,也在其Youtube影片中提到,【モラトリアムコレクション 第3弾!】 「迎えにきてよピーターパン」 “Take me to Neverland” texture : スレイフィズ(ソフトスノー) 飾り : 逃げ出したい現実を切り裂く剣🗡、魔法の粉(金ラメ) 香り : 青リンゴ🍏 サイズ : 8oz ...
no limit film 在 GamingDose Facebook 的精選貼文
หลายปีมานี้ แม้เทคโนโลยี VR จะถือกำเนิดขึ้นมานานมากแล้ว แต่มันก็ยังไม่มีกระแสที่ดีและแรงพอที่จะเปลี่ยนแปลงวงการเกมได้อย่างที่หลายคนคาดไว้ เหล่าผู้พัฒนาเกมในวงการต่างก็มีการพูดถึงสิ่งนี้ไปมากมาย ซึ่งความเห็นของผู้พัฒนาเกมมือทองอย่าง Hideo Kojima นั้นมองว่าในอีกไม่กี่ปีข้างหน้า เทคโนโลยี VR จะกลับมาเป็นผู้เล่นคนสำคัญในวงการอย่างแน่นอน
.
โดยเรื่องนี้มีที่มาจากรายการสารคดี From Bedrooms to Billions: The PlayStation Revolution ที่ได้ถามความเห็นของคุณ Kojima เกี่ยวกับอนาคตของเครื่อง VR ที่กำลังจะเป็นไปในวันข้างหน้า ซึ่งเขาได้แสดงความเห็นไว้ว่า อีกสองถึงสามปีข้างหน้านี้จะกลายเป็นปีที่สำคัญและมีการเปลี่ยนแปลงใหญ่สำหรับเครื่อง VR
.
"เกมที่เราเล่นมาจนถึงปัจจุบันนี้ ไม่ว่าจะรูปแบบใดก็ต้องเล่นผ่านกล่องสี่เหลี่ยมที่ฉายภาพและข้อมูลออกมา และพวกเราเองก็มีภาพยนตร์ที่ฉายออกมาให้ชมกันในรูปแบบนี้มานานกว่า 100 ปีแล้ว ซึ่งนี่เป็นครั้งแรกที่ผมคิดว่าเราจะสามารถข้ามขีดจำกัดนี้ออกไปได้"
.
แม้ตัวของคุณ Kojima เองจะยังไม่ได้มีการพัฒนาเกมที่เป็น VR เต็มรูปแบบออกมา แต่เขาก็ให้ความสนใจในเทคโนโลยีตัวนี้อย่างมาก ซึ่งเขาเองก็เตรียมที่จะเข้าร่วมงาน Venice VR Festival ในเร็ว ๆ นี้อีกด้วย
.
"ผมมีความคิดและคำถามว่าจะทำอย่างไรที่จะสร้างงานศิลปะ ภาพยนตร์ หรือวิดีโอเกมให้หลุดจากกรอบสี่เหลี่ยมตรงนี้ออกไปบ้าง และในอีกสองถึงสามปีข้างหน้านี้จะเป็นปีสำคัญของเทคโนโลยี VR และมีการเปลี่ยนแปลงใหญ่เกิดขึ้น ซึ่งมันจะกลายเป็นมาตรฐานใหม่ให้กับผู้พัฒนาเกมในอนาคตข้างหน้าด้วย"
.
เมื่อเดือนตุลาคมปีที่แล้ว Kojima เองก็เคยพูดถึงเทคโนโลยี VR เอาไว้อยู่บ้าง แต่เขาเองก็บอกว่ามันยังมีข้อจำกัดหลายอย่างโดยเฉพาะความอิสระในการพัฒนาเกมด้วยตัวเอง ไม่แน่ว่าในอนาคตเราอาจจะได้สัมผัสประสบการณ์ในการส่งของจาก Death Stranding ด้วยระบบ VR ในอนาคตก็เป็นได้
.
ที่มา: https://uploadvr.com/hideo-kojima-vr-2-3-years
#ข่าวเกม #gamingdose #HideoKojima
Over the years, even VR technology has been born for so long, but there is no good trend and power to change the game industry as many people expected. The game developers in the industry have a lot to say. Hideo Kojima's opinion of the golden hand game developer in the next few years, VR technology will definitely be a major player in the industry.
.
This story is based on the Documentary From Bedrooms to Billions: The PlayStation Revolution asked for your opinion of Kojima about the future of VR machines coming soon. He commented on the next two-three years. Important and big changes for VR machines
.
′′ The game we've played so far, in any form, has to be played through a square box that has been published and data. And we have had a film that has been published for over 100 years. This is the first time. I think we can cross this limit ′′
.
Even Mr. Kojima's own hasn't developed a full VR game yet. He's paying a lot of attention to this technology. He himself is preparing to attend the Venice VR Festival soon.
.
′′ I have an idea and a question of how to create artwork, film, or video games from a square frame. And in the next two to three years, it will be a major VR technology year and there is a big change happening that will become a standard. New to future game developers ahead ′′
.
In October last year, Kojima was also talking about VR technology. But he himself said that it has many restrictions, especially the freedom to develop a game by himself. Maybe in the future we might experience a delivery from Death Stranding with a future VR.
.
Source: https://uploadvr.com/hideo-kojima-vr-2-3-years
#ข่าวเกม #gamingdose #HideoKojimaTranslated
no limit film 在 Photonews 攝影日報 Facebook 的最佳貼文
Fujifilm X-T4即將推出,美國訂價折合約HK$13,000,呢個價錢你deal唔deal先? 以下是漏出的規格:
Number of effective pixels 26.1 millions pixels
Image sensor
23.5mm x15.6mm (APS-C) X-Trans CMOS 4 with primary color filter.
Sensor Cleaning system Ultra Sonic Vibration
Storage media
SD memory card (-2GB) / SDHC memory card (-32GB) / SDXC memory card (-512GB) UHS-I / UHS-II / Video Speed Class V90
File Format
Still image JPEG: Exif Ver.2.3, RAW: 14bit RAW (RAF original format) TIFF: 8/16bit RGB
Number of Recorded Pixels
L: (3:2) 6240 x 4160 / (16:9) 6240 x 3512/ (1:1) 4160 x 4160 M: (3:2) 4416 x 2944/ (16:9) 4416 x 2488/ (1:1) 2944 x 2944 S: (3:2) 3120 x 2080 / (16:9) 3120 x 1760 / (1:1) 2080 x 2080
Movie
MOV (MPEG-4 AVC/H.264, HEVC/H.265, Audio: Linear PCM / Stereo sound 24bit / 48KHz sampling), MP4 (MPEG-4 AVC/H.264, Audio: AAC)
Sensitivity
Standard output sensitivity: AUTO1 / AUTO2 / AUTO3 (up to ISO12800) / ISO160-12800 (1/3 step)
Extended output sensitivity: ISO80/100/125/25600/51200
Exposure control
TTL 256-zone metering, Multi / Spot / Average / Center Weighted
Exposure Modes
P (Program AE) / A (Aperture Priority AE) / S (Shutter Speed Priority AE) / M (Manual Exposure)
Exposure compensation
-5.0EV – +5.0EV 1/3EV step
Movie recording
-2.0EV – +2.0EV
Image Stabilizer Mechanism
Image sensor shift mechanism with 5-axis compensation
Image Stabilizer Compensation Effect
Maximum 6.5 stops (based on CIPA standard. Pitch/yaw shake only. With XF35mmF1.4 R lens mounted.)
Digital Image Stabilizer
Yes (movie mode only)
IS Mode Boost
Yes (movie mode only)
Face / Eye detection AF
Yes
Shutter type
Focal Plane Shutter
Mechanical Shutter
P mode: 4sec. to 1/8000sec. A mode: 30sec. to 1/8000sec. S/M mode: 15min. to 1/8000sec. Bulb mode: up to 60min.
Electronic Shutter
P mode: 4sec. to 1/32000sec. A mode: 30sec. to 1/32000sec. S/M mode: 15min. to 1/32000sec. Bulb mode: 1sec. Fixed
Electronic Front Curtain Shutter
P mode: 4sec. to 1/8000sec. A mode: 30sec. to 1/8000sec. S/M mode: 15min. to 1/8000sec. Bulb mode: up to 60min.
Mechanical + Electronic Shutter
P mode: 4sec. to 1/32000sec. A mode: 30sec. to 1/32000sec. S/M mode: 15min. to 1/32000sec. Bulb mode: up to 60min.
E-Front + Mechanical Shutter
P mode: 4sec. to 1/8000sec. A mode: 30sec. to 1/8000sec. S/M mode: 15min. to 1/8000sec. Bulb mode: up to 60min
Electronic front curtain shutter works until 1/2000sec.
E-Front + Mechanical + Elec. Shutter
P mode: 4sec. to 1/32000sec. A mode: 30sec. to 1/32000sec. S/M mode: 15min. to 1/32000sec. Bulb mode: up to 60min.
Electronic front curtain shutter works until 1/2000sec, Mechanical shutter works until 1/8000sec.
Movie Shutter
FHD: 1/8000sec. to 1/4sec.
DCI4K/4K: 1/8000sec. to 1/24sec. (depends on the frame rate)
Synchronized shutter speed for flash
1/250sec. or slower
Continous Shooting
Approx. 30fps [Only electronic shutter, 1.25 x Crop ] (JPEG: 60 frames Lossless compressed RAW / Compressed RAW: 35 frames Uncompressed RAW: 33 frames)
Approx. 20fps [Only electronic shutter, 1.25 x Crop ] (JPEG: 114 frames Lossless compressed RAW / Compressed RAW: 37 frames Uncompressed RAW: 34 frames)
Approx. 10fps [Only electronic shutter, 1.25 x Crop ] (JPEG: 500 frames Lossless compressed RAW / Compressed RAW: 48 frames Uncompressed RAW: 39 frames)
Approx. 20fps [Only electronic shutter ] (JPEG: 79 frames Lossless compressed RAW / Compressed RAW: 36 frames Uncompressed RAW: 34 frames)
Approx. 15fps (JPEG: 110 frames Lossless compressed RAW / Compressed RAW: 38 frames Uncompressed RAW: 35 frames)
Approx. 10fps (JPEG: 164 frames Lossless compressed RAW / Compressed RAW: 44 frames Uncompressed RAW: 37 frames)
Approx. 8fps (JPEG: 200 frames Lossless compressed RAW / Compressed RAW: 49 frames Uncompressed RAW: 39 frames)
Pre-shot
Approx. 30fps [Only electronic shutter, 1.25 x Crop ] (max. 20 frames while half press, max. 20 frames after full press, total max. 40 frames) Pre-shot: Approx. 20fps [Only electronic shutter, 1.25 x Crop ] (max. 20 frames while half press, max. 37 frames after full press, total max. 57 frames) Pre-shot: Approx. 10fps [Only electronic shutter, 1.25 x Crop ] (max. 10 frames while half press, max. 300 frames after full press, total max. 310 frames)
Auto Bracketing
AE Bracketing (Frames: 2, 3, 5, 7, 9 Step: by 1/3EV step, up to +/-3EV steps) Filmsimulation bracketing (Any 3 types of film simulation selectable)
Dynamic Range Bracketing (100%, 200%, 400%)
ISO sensitivity Bracketing ( +/-1/3EV, +/-2/3EV, +/-1EV)
White Balance Bracketing ( +/-1, +/-2, +/-3)
Focus Bracketing (AUTO, MANUAL)
Focus Mode
Single AF / Continuous AF / MF
Focus Type
Intelligent Hybrid AF (TTL contrast AF / TTL phase detection AF)
Focu Low-Light Performance
Contrast: -3.0EV Phase Detection: -6.0EV (XF35mmF1.4 attached)
Focus AF Frame Selection
Single point AF: EVF / LCD: 13×9 / 25×17 (Changeable size of AF frame) Zone AF: 3×3 / 5×5 / 7×7 from 91 areas on 13×9 grid
Wide/Tracking AF, AF-S: Wide / AF-C: Tracking All
White Balance
Auto (WHITE PRIORITY, AUTO, AMBIENCE PRIORITY), / Custom1-3 / Color temperature selection (2500K-10000K) / Preset: Fine, Shade, Fluorescent light (Daylight), Fluorescent light (Warm White), Fluorescent light (Cool White), Incandescent light, Underwater
Self-timer
10sec. / 2sec.
Interval Timer Shooting
Yes (Setting: Interval, Number of shots, Starting time)
Flash Sync Mode
1ST CURTAIN / 2ND CURTAIN / AUTO FP(HSS) (excl. EF-X8)
Flash Mode
TTL (TTL AUTO (P mode) / STANDARD / SLOW SYNC. ) / MANUAL / COMMANDER / OFF (When EF-X8 is set)
TTL (TTL AUTO (P mode) / STANDARD / SLOW SYNC. ) / MANUAL / MULTI / OFF (When SHOE MOUNT FLASH is set)
Hot Shoe
Yes (Dedicated TTL Flash compatible)
Viewfinder
0.5 inch approx. 3.69 millions dots OLED Color Viewfinder
Coverage of viewing area vs. capturing area: approx. 100%
Eyepoint: approx. 23mm (from the eyepiece lens)
Diopter adjustment: -4-+2m-1 (lockable)
Magnification: 0.75 x with 50mm lens (35mm equivalent) at infinity and diopter set to -1m-1
Diagonal angle of view: approx. 38 Degree (Horizontal angle of view: approx. 30 Degree )
Built-in eye sensor
LCD monitor
3.0 inch, aspect ratio 3:2, approx. 1.62 millions dots touch screen color LCD monitor (approx. 100% coverage)
Movie Recording File Format
MOV (MPEG-4 AVC/H.264, HEVC/H.265, Audio: Linear PCM / Stereo sound 24bit / 48KHz sampling)
MP4 (MPEG-4 AVC/H.264, Audio: AAC)
Movie Recording Compression
All Intra/Long-GOP
DCI4K/4K 29.97p/25p/24p/23.98p 400Mbps Full HD (2048 x1080)/ Full HD (1920 x1080) 59.94p/50p/29.97p/25p/24p/23.98p 200Mbps
Movie File Size/Frame Rate/Rec. Time
[DCI 4K (4096 x2160)]59.94p/50p/29.97p/25p/24p/23.98p 400Mbps/200Mbps/100Mbps 59.94p/50p: up to approx. 20min. 29.97p/25p/24p/23.98p: up to approx. 30min
[4K (3840 x2160)]59.94p/50p/29.97p/25p/24p/23.98p 400Mbps/200Mbps/100Mbps 59.94p/50p: up to approx. 20min. 29.97p/25p/24p/23.98p: up to approx. 30min
[Full HD (2048 x1080)] 59.94p/50p/29.97p/25p/24p/23.98p 200Mbps/100Mbps/50Mbps up to approx. 30min.
[Full HD (1920 x1080)] 59.94p/50p/29.97p/25p/24p/23.98p 200Mbps/100Mbps/50Mbps up to approx. 30min.
[Full HD (1920 x1080) High speed rec.] 240p / 200p 200Mbps(recording) up to approx. 3min. 120p / 100p 200Mbps(recording) up to approx. 6min.Film Simulation mode
18 modes (PROVIA/Standard, Velvia/Vivid, ASTIA/Soft, Classic Chrome, PRO Neg.Hi, PRO Neg.Std, Black & White, Black & White+Ye Filter, Black & White+R Filter, Black & White+G Filter, Sepia, ACROS, ACROS+Ye Filter, ACROS+R Filter, ACROS+G Filter, ETERNA/Cinema, Classic Neg, ETERNA BLEACH BYPASS) Monochromatic ColorClarity Setting
+/-5 steps
HDR Mode
AUTO, 200%, 400%, 800%, 800% +
Grain Effect
Roughness: STRONG, WEAK, OFF Size: LARGE, SMALL
Color Chrome Effect STRONG, WEAK, OFF
Color Chrom Effect Blue STRONG, WEAK, OFF
Dynamic Range Setting Still
AUTO, 100%, 200%, 400%
ISO restriction (DR100%: No limit, DR200%: ISO320 or more, DR400%: ISO640 or more)
Dynamic Range Setting Movie
100%, 200%, 400%
ISO restriction (DR100%: No limit, DR200%: ISO320 or more, DR400%: ISO640 or more)
Advanced Filter
Toy camera, Miniature, Pop color, High-key, Low-key, Dynamic tone, Soft focus, Partial color (Red / Orange / Yellow / Green / Blue / Purple)
Wireless Transmitter Standard
IEEE802.11b/g/n (standard wireless protocol)
Wireless Transmitter Encryption
WEP / WPA / WPA2 mixed mode
Wireless Encryption Access mode Infrastructure
Bluetooth Standard
Bluetooth Ver 4.2 (Bluetooth low energy)
Bluetooth Operating frequency
2402 – 2480MHz (Center frequency)
Terminal
Digital interface: USB Type-C (USB3.2 Gen1x1)
HDMI output: HDMI micro connector (Type D)
Other: 3.5mm, stereo mini connector (Microphone) / 2.5mm, Remote Release Connector, Hot shoe, Synchronized terminal
Power supply
NP-W235 Li-ion battery (included)
Battery life for still images
Approx. 600 frames (Economy Mode), approx. 500 frames (Normal Mode) When XF35mmF1.4 R is set.
Actual battery life of movie capture Face detection is set to OFF
[4K] approx. 85min. (29.97p) [Full HD] approx. 95min. (59.94p)
Continuance battery life
Face detection is set to OFF
[4K] approx. 110min. (29.97p)
[Full HD] approx. 130min. (59.94p) (movie capture)
Operating Temerature
-10 Degree C-+40 Degree C
Operating Humidity
10%-80% (no condensation)
Battery
Li-ion battery NP-W235
Starting up period Approx. 0.39sec.
Dimensions (D x W x H)
63.8 x 134.6 x 92.8 mm
Weight
Approx. 607g (including battery and SD memory card) Approx. 526g (excluding battery and SD memory card)
no limit film 在 もちよ/ mochiyo Youtube 的精選貼文
【モラトリアムコレクション 第3弾!】
「迎えにきてよピーターパン」
“Take me to Neverland”
texture : スレイフィズ(ソフトスノー)
飾り : 逃げ出したい現実を切り裂く剣🗡、魔法の粉(金ラメ)
香り : 青リンゴ🍏
サイズ : 8oz
価格 : 1650円
BASEショップやインスタグラムのURLはこちらから → https://linktr.ee/mochiyoslime
このスライムは6月6日日曜日の21時からの「モラトリアムコレクション」で、BASEにて販売します!
詳細は概要欄や今後公開される動画でご確認ください♪
0:00 〜 OP
0:30 〜 本編開始
the beginning of the main part
0:50 〜 触り始め
begin to touch
1:21 〜 容器から出す
take out of a container
1:25 〜 片手で触る
touch with one hand
1:38 〜 両手でガッツリ遊ぶ
play with both hands
5:40 〜 あたたたたたたいむ
mochiyo beam
5:45 〜 もこもこテクスチャーで遊ぶ
play with a fluffy texture
6:55 〜 もこもこにして容器に還元
fluff up and return to the container
7:01 〜 もこもこしゅわしゅわ
fluffy & sizzly
7:38 〜 もこもこしゅわしゅわ おすすめ!
fluffy & sizzly
9:45 〜 もこもこしゅわしゅわ おすすめ!
fluffy & sizzly
10:56 〜 もこもこしゅわしゅわ おすすめ!
fluffy & sizzly
【日本語 Japanese】
逃げ出したい現実を切り裂く剣です。
頭から被ればガンギマる魔法の粉(言い方)もつけておきますね!
このスライムはピーターパン症候群からヒントを得て思いつきました。
でも、名前の通り、このスライムの主人公はピーターを待つモブです。
この主人公モブは、もちろんモラトリアム期にある若者です。
彼はとても真面目な性格で、常に「ちゃんとしなきゃ!」と思っています。
責任感が強いので、嫌なことにも基本的には正面から向き合います。
だから、本当は大人になりたくないけれど、息を止めて前に進みます。
しかし、ある時彼の本能が音をあげました。
「もう辛い!自分のことを知る人間が誰もいない場所へ逃げ出したい!」
「誰でもいいから僕のことをさらってくれよ!」
そんな切実すぎる現実逃避を想って作ったスライムです。
皆様にも、時には現実から逃げたくなることがあると思います。
でも、そんな時に本当にピーターが迎えにきてくれることはないですよね。
だから、代わりに私がこのスライムで皆様を非現実へと誘いたいです。
このスライムはソフトタイプのプラスチックスノーを使った柔らかい触り心地のスノーフィズスライムです。
机にしっかり張り付き、よく伸びます。
薄めの膜が張って、小気味のいい軽い音が楽しめます。
ハードのスノーに引けを取らない音の鳴りやすさです。
手離れもとても良くてベタつきません。
もちよすらいむ史上1番ノンストレスなフィズに仕上がりました。
刺激はほぼ無いのに、凸凹している手触りも心地いいと思われます。
個人的にすごくお気に入りのレシピです!
このスライムを触っている間は子供に戻れるおまじないをかけておきます。
是非とも精神世界のネバーランドへトリップしてください!(言い方)
香りは甘くてフルーティーな青リンゴです!
アタタタタタタタァァッッ!!
空気を含むとジュワジュワしてきます。
触り方によってはシュワシュワも守備範囲内です。
長い動画ですが、是非最後の方までお楽しみください!
概要欄にのせたチャプターも是非ご利用ください!
このスライムは我々のことをどこまでも甘やかしてくれます。
皆様の穏やかな日々に少しでも貢献できますように。
【英語 English】
A sword that cuts through the reality you want to escape.
It is a magic powder that makes you happy if you sprinkle it on your head.
This slime was inspired by Peter Pan Syndrome.
But the main character of this slime is a mob waiting for Peter.
This mob is, of course, a young man in the Moratorium.
He has a very diligent personality and always thinks "I have to do my best!"
He basically doesn't run away from what he doesn't want to do.
So he doesn't really want to be adult, but he tries to get a job.
But one day his instinct reached its limit.
"I want to escape to a place where no one knows me!"
"Someone, take me away!"
I made this slime with the idea of serious escapism.
I think there are times when you all want to escape from reality too.
But at that time, Peter doesn't really come to pick us up.
So, instead of him, I invite you to unreality with this slime.
This slime is a soft-touch snow fizz slime that contains soft plastic snow.
It sticks well to the desk and stretches well.
With a thin film, you can enjoy a nice and light sound.
It is as easy to make bubble sounds as hard snow.
It is easy to peel off from your hands and is not sticky.
It is the most stress-free fizz in the history of mochiyo slime.
It's not tingling, but it's also bumpy to the touch.
Personally, this is my favorite recipe!
This slime has the magic of being able to return to the child while touching it.
Let's take a trip to the spiritual world of Neverland!
The scent is a sweet and fruity green apple!
Hissatsu! Mochiyo Beam!!!!
If it contains air, it will make a sizzly sound.
If you inflate it fluffy, you can hear more more sizzly sounds.
It's a long video, but please enjoy it till the end!
Please use the chapters listed in description!
This slime pampers us perfectly.
I hope this slime will help you in your peaceful days.
〜*〜〜*〜〜*〜〜*〜〜*〜〜*〜
サブチャンネル【もちよの研究室】はコチラ!
↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓
https://www.youtube.com/channel/UCWmSQDBSNQTX6kpFm6lYLnw
Instagram, twitter, BASE shop, メルカリはこちら!
↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓
https://linktr.ee/mochiyoslimestore
イヤフォンやヘッドフォンをして聴いて頂くとよりいい音で楽しめるかとおもいますので、是非に😎
また、画面右上のチョンチョンチョンのとこから画質を1080pに設定して動画を見ていただけると、高画質でお楽しみ頂けます💪💪
どうもこんびんは!
もちよすらいむです🧜🏻♀️
有名なスライマーさんのスライムのレビューや、自分で作ったスライムの動画などのASMRを中心に、いろいろなジャンルの動画を上げていきたいと思います!
太古の動画や、short ver.の動画、編集実況などは全てインスタグラムのアカウントの方にあります。インスタライブでスライムを触ったりもします。
興味を持ってくだされば、是非インスタアカウントのもチェックして頂きたいです☺️
↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓
https://www.instagram.com/mochiyoslime
*自室にて、マイクを使って撮影してます!ですが、多少は「サーー」というホワイトノイズが入っています。また、稀ですが実家ぐらしなので家族の出す生活音が入ってしまう可能性があります。そういったものが苦手な方にも、ご視聴非推奨です🙇♀️
*動画を見てくださりありがとうございます💕そしてこの概要を最後まで読んでくださりありがとうございます💕
是非チャンネル登録をして、これからももちよの動画をお楽しみください💁♀️
〜*〜〜*〜〜*〜〜*〜〜*〜〜*〜
#もちよすらいむ #mochiyoslime #べらちゃんのslimeしばき部屋 #slime #asmr #asmrsounds #asmrslime #スライム #音フェチ #音フェチ動画 #音フェチスライム #clayslime #slayslime #butterslime #cloudcream #thickslime #thickie #thickieslime #fluffyslime #clearslime #slusheeslime #slushieslime #fishbowlslime #crunchyslime #slimejapan #スライムジャパン #sakuraslime #さくらスライム #aisu屋さん #tiaslime #slimeogproof #ogslimeproof #aobaslime #awesomeslimeproof #awesomeslime #slimefantasies #slimefantasiesproof
#rodemslime #rodemslimeproof #mooncottonslime #slimebyktmproof
no limit film 在 LEAF EVANS 小鹿 Youtube 的精選貼文
今次分享第三個萬聖節妝容,SEXY貓咪妝!我會已煙燻技巧配合歐美風眼線做出今次妝容,希望大家會鍾意啦~=]
PS:感謝閨蜜FIONA SO SPONSOR所有知名大品牌化妝品和場地!=D
妝容Product:
CREMORLAB-MINRAL WATER
BANILA CO-CC whitening moisturizing color control base
GIORGIO ARMANI-Lasting Silk UV Foundation
IPSA-OURE LOOSE Powder EX
BENEFIT-Waterproof Gal Liner Dark Brown
PALTY-Coloring Eyebrow Gel No.F1
MAYBELIE 24 HOUR COLOR TATTO CREAMSHADOW BROWN
YSL-Couture Variation Shadow Palette #2 Tuxedo
NARS-DUO Eyeshadow
AVANCE-Joli Et Joli Et Rose Liquid Eyeliner
Color Bucket-Flash Pop-Up Geller No.5 Black
Dolly Wink-Black Liquid Liner Limit
MAYBELINE-2IN1 Impact Shadow liner White
GIORGIO ARMANI-EYESHADOW PALETTE
GIORGIO ARMANI-2WAY Highlight Blush Palette
BENEFIT-Roller Lash Super Curling & Lifting Mascara
NARS-Pure Matte Lipstick #Rose
DIOR-Addict tie dye Lipstick
DOLLY WINK-Lip Gloss Baby Red
L'OREAL-Instant Impact Felt Super Liner
____________________________________________________________
LEAF EVANS✸FOR MORE:
https://www.facebook.com/leafMUAC FACEBOOK
http://leafmuac.blogspot.com/ BLOG
http://instagram.com/leafevans INSTAGRAM
http://www.weibo.com/imleafevans WEIBO
https://twitter.com/LEAF_EVANS TWITTER
子ジカ✸MANGA ARTIST
https://www.facebook.com/littledeers FACEBOOK
____________________________________________________________