【だからキミは負けるんだ】
今日は、仕事のノウハウみたいなではなくて、僕が今、一番熱を入れている映画『えんとつ町のプペル』のお話をしたいと思います。
僕は、もともと漫才師としてスタートして、漫才を書いていて、自分を育ててくれた師匠と呼べる人が「後藤ひろひと」という劇作家ですから、舞台の脚本も書いていて……
そこから絵本作家に転職して、絵を描いて、ストーリーを描いて、で、絵本の曲も作るんですね。
あの「♪ハロハロハロハロウィン」って曲を作った人です。
https://youtu.be/Rihe2JOyLQA
劇場の楽屋に小道具のギターがあるもんですから、空き時間に触っているうちに、ギターが弾けるようになりました。
ちなみに、次々回作の絵本『夢幻鉄道』のテーマソングもいいのが作れたので、YouTubeで検索してみてください。
https://youtu.be/PkoCXybjrrw
そんな感じで仕事をしているので、映画『えんとつ町のプペル』における僕の役割は、「原作・脚本・製作総指揮・宣伝・作詞作曲」という忙しいことになっています。
このことを受けて、時々、「ゴーストライターがいるんでしょ!」と時々言われるんです(笑)
これに関しては、「西野がこんなに素晴らしいものを作れるハズがない」という意味なので、褒め言葉でしかないのですが、残念ながら、僕、ゴーストライターなんていないんです。
分業している場合は、「分業しています」と公表しています。
その方がいいんですよ。
いろんなクリエイターさんに「西野の仕事に参加したい」と思ってもらった方が得なので、絶対に、その人の名前を出す。
出さない場合もありますが、それは出すべきではない場合です。
たとえば、三日前にYouTubeチャンネルにアップした『えんとつ町のプペル』の動画の備考欄には、歌詞の他に、「歌、作詞作曲、編曲、振付」のスタッフの名前しか入っていません。
照明さんや美術さんや衣装さんの名前は入っていないんですね。
あくまで、あそこは音楽に関する情報を載せる場所として位置付けているので。
関わったスタッフの名前を全員書いてしまったら、80人ぐらいになっちゃう。
ああいった、いわば「CM」の場合は、基本、スタッフの名前は載せません。
テレビCMの最後に「ディレクター=○○」と出ないのと同じです。
ただ、ストーリーを書いたり、音楽を作ったりする場合、僕には「ゴーストライター」と呼ばれる人はいません。
珍しいパターンだと思いますが、こと「ビジネス書」においても、僕はライターを雇っていません。
自分で書いた方が圧倒的に早くて、自分の仕事が減るからです。
パフォーマンスでも何でもなくて、5万部売れるビジネス書でよければ、5〜6時間で書けます。
すでに自分の中にある体験と考察を文字起こしするだけなので。
「キー!」となるかもしれませんが、「ゴーストライターだろ!」と言っちゃたり、思っちゃったりする人が、コンパしたり、ナンパしたり、家族旅行に行ったり、ワイドショーを観てタレントの不倫にとやかく言ったり、何も考えずにボケーっと受験勉強している間、僕は、一つでも踏み誤ると死んでしまう戦場でずっと戦ってきました。
かれこれ20年ほど、平均労働時間は19時間です。
でもって、この20年というのは、「勝ちパターンを捨て続けた20年」で、コツを掴んだ職は、どんどん捨てて、新しい領域に挑戦し続けた20年です。
なもんで、能力と知識量に圧倒的な差が生まれるのは当たり前の話で、僕は「努力は報われる」ということを言っていきたいので、ここは隠したくありません。
反則技を使っているわけでも何でもなくて、「キミの1000倍努力してるから、キミの1000倍の結果を出しているんだよ」というだけの話だと思っています。
そして、この現実を受け入れず、「いやいや、ドーピング的な…何か特別な力が働いているに違いない」という思ってしまっているうちは、一生始まらないまま人生が終わっちゃうので、それが嫌なら受け入れてください。
「僕、こんな努力をしてますよ」と自分から言う奴、なかなかいないと思うのですが、いい機会なので言っておきます。
今日も映画『えんとつ町のプペル』のアフレコがあるわけですが、そこでは、声優さんから質問があったり、「ここは、こんな感じでお願いします」と指示を出さなきゃいけない。
なので、家で「指示を出す練習」をしていくんです。
自分も、実際にやれるようにしておく。
たとえば…
「えんとつ町は煙突だらけ。
そこかしこから煙が上がり、頭の上はモックモク、黒い煙でモックモク。
朝から晩までモックモク。
えんとつ町に住む人は黒い煙に閉じ込められて、青い空を知りやしない。輝く星を知りやしない。
見上げることを捨てた街で、一人の男が上を見た。
町を覆った黒い煙に、男が想いを馳せたのは、酒場で出会ったお喋りモグラが聞かせてくれた夢物語。
煙の向こうの世界の話。光り輝く世界の話。
ありやしないと思ったが、全くないとも言い切れない。
なぜなら誰も行っていない。答えは誰も持っていない。
それから男は日ごと夜ごと、煙の向こうの世界の話を、何度も何度も叫んだが、バカだバカだと囃されて、ホラ吹きものだと切り捨てられた。
男が一体、何をした。
男が誰を傷つけた?
そこに理由はありゃしない。
見上げることを捨てた町では、『目立たぬように』の大合唱。
見上げることを捨てた町では、夢を語れば笑われて、行動すれば叩かれる。
黒い煙は町を飲み込み、一縷の光も許さない。
黒い煙は人を飲み込み、あらゆる勇気を認めない。
それでも男は声をあげ、震える膝をひた隠し、船に乗り込み海にでた。
暗くて怖い海にでた。
誰もいない海にでた」
これは主人公の少年の父親が、自作の紙芝居を披露するシーンのセリフなのですが、今、僕は何かを見ながら書いたわけではなくて、これぐらいは暗記してるんです。
指示を出す人間として、これぐらいは。
これって、「何回もやっているうちに覚えた」という類のものなので、才能とかセンスじゃないじゃないですか。
これがプロです。
もし良かったら、一度、僕の会社のインターン生にでもなって、僕の近くで、僕の仕事を見てみてください。
たぶん、絶望すると思います(笑)
先ほども申し上げましたが、「努力がモノを言う」というところを伝えていきたいので、今後も、この部分は包み隠さず、積極的に頑張ったアピールをしていきたいと思います。
そうそう。
映画公開は12月25日なのですが、12月25日の夜に、YouTubeの生配信をして、映画をご覧になられた方に向けて、「あそこのシーン、実は○○なんだよ」という話をしたいので、映画は初日に観に行ってください。
今のうちに、12月25日のスケジュールに印を入れておいてね。
それでは、映画『えんとつ町のプペル』のアフレコに行ってきます。
▼西野亮廣の最新のエンタメビジネスに関する記事(1記事=2000~3000文字)が毎朝読めるのはオンラインサロン(ほぼメルマガ)はコチラ↓
https://salon.jp/nishino
That's why you lose.
Today, it's not like work know-how, but I would like to talk about the movie ′′ a in the town ′′ that I'm in the middle of the day, and I'm going to have a good time.
I was originally a manzai teacher, writing a manzai, and a master who raised me is a playwright called ′′ goto hiroto...... so I also wrote the script of the stage......
I'm going to change my job to a picture book writer, draw a picture, draw a story, and make a picture book song too.
This is the one who made the song. Hallo Halloween ′′
https://youtu.be/Rihe2JOyLQA
There's a prop guitar in the theater dressing room, so I can play guitar while I'm touching the free time.
By the way, I was able to make a theme song for the picture book ′′ Phantom Railway ′′ which was made one after another, so please search for it on Youtube.
https://youtu.be/PkoCXybjrrw
I'm working like that, so my role in the movie ′′ a in the town ′′ is going to be busy called ′′ Original Script Production General command promotion lyrics,"
Sometimes it's said that sometimes," there's a ghost writer!" lol
As for this, it means ′′ Nishino can't make such a wonderful thing," so it's only a compliment, but unfortunately, I don't have a ghost writer.
If you are in the middle of labor, you are publishing ′′ division of labor,"
It's better to be.
It's better to have a lot of creators think ′′ I want to participate in nishino's work so I'll definitely name the person.
Sometimes you don't put it out, but it's if you shouldn't put it out.
For example, in the notes section of the video of ′′ a no-′′ that I uploaded to the youtube channel three days ago, besides the lyrics, there is only the name of the staff of ′′ songs, lyrics, arrangement, choreography ′′ I'm sorry.
There is no name of lighting, art, or costumes.
It's just that it's a place to put information on music.
If you write all the names of the staff involved, it will be about 80 people.
Oh well, so in case of ′′ cm I don't put the name of the basic, staff.
At the end of the tv commercial, ′′ it's the same as not going out with director.
It's just that if you write a story or make music, I don't have anyone called ′′ Ghost writer
I think it's a rare pattern, but even in the ′′ business book I don't hire a writer.
It's more overwhelming to write yourself, because my work is reduced.
If you don't have a performance or anything, you can write it in 5 TO 6 hours if you don't mind a business book that sells 5 million
I'm just going to make a character of my experience and thoughts already in my own.
It may be ′′ key!" but," it's a ghost writer, and people who think about it, are compound, flirting, family trip, and watch the shows. I've been fighting for a battlefield where I'm going to die when I'm talking about talent adultery, and I'm studying the exam without thinking about anything.
It's been about 20 years, average working time is 19 hours.
So, this 20 is," 20 years that I've been throwing away the winning pattern," and the job that grabbed the trick is more and more throwing away, and it's been 20 years since I've been trying to challenge the new area I'm sorry.
So, it's obvious that the overwhelming difference in the ability and knowledge is born, and I want to say that ′′ effort is rewarded so I don't want to hide it here.
I'm not using a foul trick, but I'm just saying that I'm trying twice as hard as you, so I'm going to have 1000 times the results of you," I'm sorry.
And I don't accept this reality," no no, it's doping... I think something special is working... my life is over without starting for a lifetime. So accept it if you don't like it.
I don't think there's a person who says ′′ I'm doing this kind of effort but I'm going to say it because it's a good opportunity.
There is also a recording of the movie ′′ a in the town ′′ today, but there is a question from the voice actor, and I have to give instructions that ′′ I'm going to have a good time here,"
So I'm going to do ′′ practice to instruct ′′ at home.
I will actually be able to do it.
For example...
′′ A town is full of chimney.
Smoke from there, moc mok on my head, black smoke and moc mok.
Moc. from morning to night.
People who live in a town are trapped in black smoke and don't know the blue sky. I don't know the shining stars.
In a city that abandoned looking up, one man looked up.
The Black smoke that covered the town, the man made his thoughts on the dream that the heyyy mole I met at the bar told me.
The story of the world across the smoke. The story of the shining world.
I thought it wouldn't be, but I can't say it at all.
Because no one has gone. No one has the answer.
Then the man shouted over and over again, day and night, the story of the world across the smoke, but he was told that he was stupid, and he was cut off as a hola.
What the hell did a man do?
Who did the man hurt?
There is no reason there.
In the town that abandoned looking up, a big choir of ′′ conspicuous,"
In a town that abandoned looking up, if you speak your dreams, you will be laughed, and if you act, you will be slapped.
Black smoke swallows the town and doesn't allow the light of all times.
Black smoke swallows people and doesn't acknowledge every courage.
And yet the man gave a voice, trembling his knees, and he got into the ship and went to the sea.
It was in a dark and scary sea.
I was in the sea with no one ′′
This is the line of the scene of the protagonist boy's father showing off his own kamishibai, but now I didn't write it while watching something, and I'm memorizing this much.
As a person who gives instructions, this is so much.
This is the kind of thing that ′′ I remembered while I've been doing it many times," so it's not talent or sense.
This is the professional.
If you'd like, once you'd like to be my company intern student, near me, take a look at my work.
I think I'm probably going to despair lol
I said it earlier, but I want to tell you that ′′ effort is saying things," and in the future, I would like to make an appeal that I have been actively working hard.
That's right.
The movie is on December 25th, but on the night of December 25th, I'm going to have a live broadcast on Youtube, and I'm going to have a good time with the movie," the scene over there, actually ○○ I want to talk about ′′ what is it so go see the movie on the first day.
While you're in the middle of the day, mark your schedule for December 25th.
Well, I'm going to go to the recording of the movie ′′ a in town ′′
▼ an article about the latest entertainment business of ryo nishino (1 articles = 2000 to 3000 characters) can be read every morning online salon (almost mail magazine) is here ↓
https://salon.jp/nishinoTranslated
同時也有3部Youtube影片,追蹤數超過7萬的網紅渡辺レベッカ ☆ Rebecca Butler Watanabe,也在其Youtube影片中提到,今日は、秦基博の「ひまわりの約束」を英語で歌ってみました。部屋のテーマがひまわりなので飾りが丁度よかったです♪ Enjoy! ~♪~♪~♪~♪~♪~ 曲情報 / SONG INFO ~♪~♪~♪~♪~♪~ 秦基博 / ひまわりの約束 Motohiro Hata / Himawari no Yak...
「what kind of future歌詞」的推薦目錄:
- 關於what kind of future歌詞 在 鴨頭 嘉人 Facebook 的最佳解答
- 關於what kind of future歌詞 在 谷紀潁KuChi Facebook 的最佳解答
- 關於what kind of future歌詞 在 茱力&Black Music Lovers Facebook 的最佳貼文
- 關於what kind of future歌詞 在 渡辺レベッカ ☆ Rebecca Butler Watanabe Youtube 的精選貼文
- 關於what kind of future歌詞 在 渡辺レベッカ ☆ Rebecca Butler Watanabe Youtube 的最讚貼文
- 關於what kind of future歌詞 在 JUJULING Youtube 的最佳解答
what kind of future歌詞 在 谷紀潁KuChi Facebook 的最佳解答
This is my cover of Scared from @jeremyzucker
What scares you a lot? For me, uncertainty is a scary thing to face. Like the lyrics saying, "When no one knows, what comes next? So yeah I'm scared." I guess we all hate that kind of feeling. But, I sincerely hope that you feel encouraged through my cover, and gain some confidence to face those unsure difficulties in the future.
這是我的自彈自唱
這首歌讓我回想起最令我害怕的事情之一 — 未知。歌詞中提到「當沒人知道下一步會發生什麼,所以我害怕。」我猜大家多少有時候都不愛這種不確定性。但是希望透過我的翻唱能夠鼓勵你,也能讓你對於未知的困難抱有更多自信!
#JeremyZucker #Scared #cover #songcover #uncertainty #whatcomesnext #confidence
#自彈自唱 #害怕 #未知 #不確定性 #翻唱
what kind of future歌詞 在 茱力&Black Music Lovers Facebook 的最佳貼文
J.Sheon《#巷子內 The Alley》:#靈魂拾尋的生存遊戲
.
All Credits belong to the artists and their corporations. 專輯全面上線
https://jsheon.lnk.to/TheAlley
.
全文好讀網誌版:https://julie48tw.pixnet.net/blog/post/47187176
.
「人類創造的故事,人類夢想中的一切將搭乘光的帆船,擴及銀河。」─日本科幻巨擘 山本弘《#艾比斯之夢》
.
R&B的intro幾乎都是作品最核心的價值,在〈巷子內intro〉中,我們聽到一個半人半機的口白,機器人Carmot擋住我們去路。它警告我們後退、收割人類的魂魄,身心不適的我們明白此物「非我族類」,才想抵抗之際,J.Sheon令人安心的聲音已浮現在肩側。
.
「你可以先退回巷子,這巷子不是實體的巷子而是虛擬的空間。Now go find yourself.」機器人這樣說,J.Sheon老神在在,只用歌聲嗆了一句:「街頭兄弟不只很餓還很浪漫!」帥氣俐落的千禧年beats帶著舒服的速度感,腳踏實地道出人性陷落於物欲陷阱中的脆弱。〈#他嗑了什麼都給我來一點 /Feeling Good〉和BCW陽剛的rap很搭:「Birds in the TRAP,SING LIKE McKinght,到底是獵人,還是被獵?」
.
〈#剃刀/ Razor〉危險冷豔的節拍,暗示著援軍的到來,像電玩中的NPC補給裝備般,聽眾手中獲得一張闇影王牌,這名字不陌生,just call him RAZOR.
.
不喝酒不抽菸、異常自律的闇影王牌RAZOR,make it rain讓錢像下雨般恩澤大地。J.Sheon表白他只是想替剃刀做一首台灣Hip Hop場景裡的歷史小品,這樣的英姿來得像一場及時雨。
.
(我很喜歡Julia Wu《1:28》裡的神隱剃刀,但這次得到一個完整的敘事體驗,也讓人振奮。)
.
開頭的幾首歌都以一種「聽覺式電影規格特效」的方式在推劇情,和弦與各種樂器的增疊,真的有做出浩瀚星海與人類的渺茫感。在失去「愛」這股萬有引力的狀態下,我們乍看是自由,卻也斷了線,只能頭重腳輕地漂浮。
.
上張專輯的核心flow tag為「Deep into your soul」、這次則是「#街頭兄弟不但很餓還很浪漫」,這股餓,說穿了就是一股炙熱的野心。
.
天才們的大腦遊戲,總讓粉絲們恨不得一口氣解謎到底,但 剃刀蔣 不是心狠之輩,仍在粉專給出更多線索,J.Sheon的官方文案更是慷慨到都快劇透了。
.
〈#比較浪漫 /Charm〉是首有濃濃剃刀攻擊氣息的歌曲,「浪漫到不要臉」是R&B信徒的原罪,大膽示愛的public display of affection在拘束低調的東亞R&B圈,仍容易被冠上「玩咖」的標籤。
.
J.Sheon:「別毀謗我亂亂亂,只是比較浪漫,單純合作夥伴。」、「我的天,這不是共通點,浪漫的導火線~」除了營造出「英雄惜英雄」的小眾舞台,本曲可能只是對反派的一種基礎抵抗,等級堪比世界大戰的心戰歌曲。
.
還好,創作者與樂迷的臉皮與默契都已經練得夠厚,狗仔隊的吠叫,對我們來說只是雜訊罷了。
.
聽到這裡,許多創作者與粉絲可能開始起了疑竇。如何在普羅大眾對「R&B經典專輯」所知不多的狀況下,讓他們認識到你自己本身的作品就是經典?
.
答案是,讓人們對你有「好奇心」。
.
真理或邪教?只能朝他們靈魂深處寄出一封真摯的邀請,提升作品的紮實厚度,使用很多音效堆疊出大大小小敘事的科幻要寨。
.
為了避免樂迷們在J.Sheon的嗓音裡嗜糖成癮,需要更多殺氣騰騰的BEATS,斷開上癮的連結。拉開幾道銀河與光年距離後,或許這張專輯會讓人愛得更恆久更深入?
.
《巷子內 / THE ALLEY》即便都在談愛,卻也在談距離、談自由。
.
〈#輸情歌 /Ballad〉有種淡淡的自嘲,在離開RnB與嘻哈的「同溫層」後,你我或許都曾直接感受到不同樂風有意無意傳來的幾分寒意與漠然。這時,但願我們都有雅量自嘲一下,怪自己不是周興哲,但也慶幸自己仍有J.Sheon能珍惜。
.
(很喜歡這首MV裡面有自然露臉的MCKY、剃刀鏡頭,請大家認清這才是浪漫軍火商,know your kings, my lovely people.)
.
看似寫意閒聊的〈#慢走不送 /Off You Go〉,以R&B特有的聊天室唱腔,談了很多讓人嚇得心裡發毛的恐怖情人鬼故事,佩服Morrison和艾怡良能用美嗓把諸多drama唱得這麼幽怨又不失美感。外表再優質的情人,都要花段時間切身相處,才知道該收還是該放。Morrison蒼涼冷靜的嗓音和J.Sheon與烈火深情的艾怡良都非常搭,有種老生常談,陪年輕群眾「話鬼談怪」的歷練,也體現了情感教育的重要,本曲堪稱負面教材鬼話集。
.
主打歌〈#囚 /Soul Away〉和賴暐哲共譜曲,著實激起觀眾的母愛與好奇心,人人都想拯救那個在MV中被炸飛的J.Sheon。
.
滿滿「失重感」(Emotion Loss)的編曲要能做到耐聽與魄力,進階功力太到位。
.
沒有了伙房兵,飢渴的靈魂只能活活餓死了嗎?
.
〈#看起來不錯其實也還好 / Ain't What It Seems〉在曲順編排上意圖以「普通過客」襯托出最愛的「主角」,鋼琴為主調的旋律耐聽動人,但J.Sheon唱得收斂,室溫驟降。有時不用太羨慕同床異夢的怨偶,能用靈魂對話的我們,也沒過得比她們差啊。
.
〈#畫面太美我不敢直視 / Love Her Like That〉是我個人一直在等待的J.Sheon,平常壓抑的他終於變回Tristan了!(那個和哥兒們在一起會白目大叫「天啊你的臉是發生什麼事!@口@!」、幾乎不能讓他開車的浮誇吵鬧的Tristan)──我們欣賞各式各樣的他,喜怒形於色的真性情,he’s the real deal。MCKY的編曲這回也正常發揮,日系、繽紛、細緻,夢幻到有種耀眼的玫瑰金,參與共同創作的宋秉勤其實也有首不錯聽的單曲〈I could〉,本曲集這麼多才子的恩寵於一身,但願眾星不要只拱月,讓整道銀河都有各自的明暗、光影與色調也很好。
.
本曲排第9,「9」在塔羅牌中象徵著「隱士」,或許冥冥中也暗示著J.Sheon崇拜的這位女神平日「大隱隱於市」,是個很神秘的人。
.
又或許,真的有這樣一個人嗎?她只是天王眼中一個崇高而靈性的存在吧?
.
無論如何,也許數億萬年後,人們會驚嘆那個時期的某個星系,為何能有如此的質變。
.
J.Sheon會告訴他們答案:「是她讓我突破限制去寫詞」、「以她命名一個星座,當作寄託。」
.
歌詞:「What just happened in my world? Must be the girl.」 偷偷問了其他粉絲,明明同句歌詞,居然也有人聽成「We'll just have FUN in my world, my sweetest girl.」
.
難道J.Sheon已經能自行無性生殖,一句詞可以變成「平行宇宙」,冒出這麼多解讀?
.
可見大家都對J.Sheon懷著著不同的投射,而這些投射也都照耀著自己的靈魂深處,把烏雲都驅散。這很讓人意外嗎?穿越大氣層之外,是不可能見到雲的。
.
承接著上張專輯同時獻給貓咪與女人的〈呼吸〉,〈#欠處理〉有很舒服又四平八穩的八零年代80’s grooving vibes與合成器音色,跟J.Sheon同個年代的粉絲一開頭就很容易受這股復古鄉愁吸引,或許到了一定年齡後,人們更容易被那些懂「我們共同經歷過什麼的」平輩所吸引吧?好比〈魔鬼終結者〉、〈七龍珠〉啊,這些不會被取代的經典。
.
根據科學研究,人類到了32歲後就很難接受新歌,願我們能用新的刺激與靈感,攜手打翻這個偏見。
.
J.Sheon:「請原諒我的無禮,Oh please,
妳根本就欠處理,欠處理!
You're such a rare find beauty。」
.
這裡有個讓閱聽眾都夢寐以求的故事元素──「驚喜」與「反差」。風度翩翩的王子也是有獸性的(聽聽他和孫盛希合作的〈闖空門IN &OUT〉),他也會為情咆哮,為了弱勢牽腸掛肚,想收編路過的貓貓。「吸了口體香」、「虎斑刺青」,都是貓奴才懂的密碼,願意關心毛小孩的男人,是本世代的必備款暖男。
.
Wow, 「對你上下其手的慾望?」
.
J, what kind of trouble have you gotten us into?
.
然而,誰能怪我們呢?R&B從不是理性的樂風,我們也不用是如此。要不是有大家的浪漫、堅持甚至任性,這個圈子還會在嗎?
.
溫和陰柔的J.Sheon還是有這種肉食動物的狼性,而狼大多是社會性動物,階級與地位是牠們願意犧牲自身尊嚴去鞏固,或不顧一切去追求?要背叛首領與戀人遠走高飛,還是要留下來擴大狩獵範圍?
.
這裡就不洩密了,專心聽歌到最後、守口如瓶,是粉絲美德。忠實的粉絲才能養出優質的天王天后。
.
在〈欠處理 /You Asking 4 it 〉中,這位Urban R&B王子殿下在彬彬有禮裡藏著慾望,字裡行間不斷在試探底線,「Let's go somewhere IF you want」這詞放得恰到好處。
.
「If」,他即使在面對自己的貪婪之際,還是尊重著對方的自由意志。
.
In the end of the day,就是這種出自性別平權意識的小細節,才能讓街頭王者遠離不必要的風暴。
.
然後壓軸曲〈ALL ABOUT YOU〉的口白歌詞沒有翻,是什麼英聽練習嗎?
.
那就容我幫J.Sheon翻譯吧,「YOU are the REASON why I’m staying here. Been through a lot of things, I know you’ve been BACKing me UP since DAY1. This song is for all my people out there. It’s all about YOU. 」
.
「你們就是我留在這裡的理由,我知道你們從第一天起就在這裡挺我,本曲獻給從第一天起就支持我的『你與你們』。」
.
官方文案還提醒YOU是「複數」,(J的粉絲沒這麼容易為愛反目),曲目秒數3:10,用塔羅數字來算出總和是「4」。務實穩定的「4」,這款美麗如星座的四邊形,很適合開創星座的魔羯座J.Sheon。接下來木星將進入他的星座,穩紮穩打就是他的強項。
.
「謝乾乾剃刀,幫我拉起警報」諧音:「把我拉起緊抱~」
MCKY、精密編排,全被擊倒。」諧音:「全被激到~」
.
「所有風暴因為你而顯得渺小,」如J.Sheon的嗓音:「你幫我征服每一戰,你陪我熬過每一晚。」街頭兄弟不但浪漫也很勵志、很和平,不忘SHOUTOUT給密友愛人──可以,這很R&B,也很HIP HOP。
.
Rhythm and blues,這被流傳已久又推陳出新的風格是我們寵愛自己、並與世界對抗的方式。謝謝你們耗費歲月寫下這些定義,what’s out there is already out there,讓後人都記住你們的豐功偉業吧!
.
J.Sheon:「R&B 它自帶感染,轉音都狂轉,不斷襲來──害人生『病變』超慌亂,邊說太毒了,邊模仿這獨特。會不會這段唱完,又變成誰的副歌?」
.
可能是在回應著先前被抖音節錄的風波,J.Sheon大器豁達,但也沒忘記要留點尊嚴給自己。
.
看到好東西就想佔為己有,是人性。
.
若是壞東西,誰要偷呢?
.
R&B / 節奏藍調是很需要時間來沉澱閱歷、實力與精神的樂風,看似自由自在、但很難維持高度純粹的原創,J.Sheon從網路創作起家,見識過百家爭鳴的他,並不畏懼做出自己的特色,閒晃的孤狼不是離群索居,甚至遠赴美加各城市,用他擅長的英文去討救兵了。
.
在《巷子內 / The Alley》,樂迷與藝術家都將很難找到其他優秀華人前輩的影子,所有該消化的,街巷和他的團隊都已經練等完畢在恭候了。Alley與ALLY(同盟)僅有一字之差,在我的主觀解讀中,J.Sheon與Team J都是在尋找同盟,恭候友軍。
.
是的,要讓茱力用到「恭候」兩詞,各位觀看到這裡的鐵粉,就是這麼值得信賴。
.
官方文案:「歌名中的「YOU」是個複數名詞,這歌就是給你們這些戰友們的信物。」
.
街巷用的「BACK ME UP」除了挺我之外,也有「備份」的意思。是的,在高科技的年代,備份就是另一張保命牌,不管你手上的是剃刀這張闇影王牌,還是天使的聖物,你我都在用音樂與心得文在進行最有「遠見」的守護──備份。
.
街頭兄弟不但很餓還很浪漫,最浪漫的是,他從還是個街頭少年時就為你預備好這些歷練了,整個華語R&B的粉絲群眾,無論你目前和我們分居還是群聚,都值得這位備位已久的帝君。
.
然而,街頭兄弟不但得夠餓,還得夠有「義氣」,在ALL THE WAY UP之前,這場「生存遊戲」的必勝核心是「信任」(Trust)與「羈絆」(Bonding)。
.
如同史書裡的偉大革命一樣,培養革命情感的過程中,我們必須歷經割捨、收屍、清創、出走、哀慟、祈禱、節慾、獨處、共食、猜忌、鬥爭、責怪、諒解、暗號、交換信物、治癒、竣工、感動、歡笑、慶祝與整合,才能走到這裡。在曲風分眾的年代,聽眾已無太多的耐心尋回深度,《巷子內》也將是一張跨時代的華語R&B專輯,定義著FUTURE R&B的話語權。
.
未來,很遠嗎?它已經在發生了。
.
不到五十年內,AI將大幅牟取人類的位置與利益。根據富比士雜誌的報導,目前有47%以上的人類工作將被AI取代。你會是下一個犧牲者嗎?
.
或許肉體會逐漸老去,但半世紀後,願擁有人性、同理心與藝術細胞與專業技術的我們,仍能穩穩站在雲端。
.
ALLOW US. Let’s take you ALL the way to the TOP.
.
〈ALL ABOUT YOU〉的深情告白與壯闊編曲,讓即使不是從DAY1就愛J.Sheon的粉絲都鬆動心防,即使是剛接觸節奏藍調的新粉絲,或許都會因他這番話而對號入座,而從頭開始聽R&B吧?
.
That’s your charisma, J.
.
To be or not to be, that’s the question. 這場被R&B滋養也掠奪的挑戰,或許仍沒有結束。
.
尾聲,AI無情又扭曲的聲音預告了戰鬥不會停止,奪取靈魂的反派,即將再度回來。
.
屆時,我們也會全力嘗試不同的出路,有時進攻、有時撤退,但我們會一直在。倘若螢幕與耳機前的你也有同感,「恭喜你通過這場生存測試!」你是真心鐵粉,一起為愛留下吧!
.
華語Hip Hop與R&B的推廣與流傳是國際級的戰役,整個產業鍊從源頭的創意產製、到末端的解讀推廣都很重要,若有幸得到你和妳的傾情相挺,我們的勝算會更大。
.
本張專輯使用「讓英語使用者也能感到親切」的設計,也很適合推廣給外國朋友,讓他們知道我們出了這麼一位能享譽國際又仁心仁術的Future R&B王者。
.
社群媒體上的你與妳,請用分享、轉貼、傳誦讓J.Sheon體會到「就算他變老,我們依舊會為他傾倒。」就像敦克爾克大作戰,好的後援溝通系統,才能讓第一線的文化軟實力創造者心無罣礙。
.
Get up and fight for love, my people. 若現在放棄,比賽就結束。
.
至於終曲的〈CARMOT〉是什麼意思呢?
.
官方文案: 「Carmot是神話中構成「賢者之石」的物質,它能被提煉為黃金,或者醫治百病;Carmot同時也是「Karma」諧音,意思為因果業報——「過去」形塑了「現在」、甚至「未來」。在城市中堵堵水泥牆中,我們容易遺落根本,而Carmot的獻聲是來自未來的能量呼喚,讓我們停下腳步,入巷重新探索靈魂的所在!」
.
而本專輯的封面與曲目數字有何意涵?答案就留在心底就好。請收藏設計精美的實體專輯與翻閱歌詞卡吧,裡頭有很多只能意會的秘密。
.
在這個充滿過多機器與控制的時代,我們終究知道沒有靈魂的內容「非我同類」,努力的求生尋找歸屬、認同、知己與共鳴,從遠古紀元的薪火故事,到未來的星系傳聲,故事的真理都亙古不變。
.
Now, let’s talk about YOUR future with R&B.
.
請讓R&B在你的未來佔有一席之地。
.
專輯全面上線
https://jsheon.lnk.to/TheAlley
.
what kind of future歌詞 在 渡辺レベッカ ☆ Rebecca Butler Watanabe Youtube 的精選貼文
今日は、秦基博の「ひまわりの約束」を英語で歌ってみました。部屋のテーマがひまわりなので飾りが丁度よかったです♪
Enjoy!
~♪~♪~♪~♪~♪~
曲情報 / SONG INFO
~♪~♪~♪~♪~♪~
秦基博 / ひまわりの約束
Motohiro Hata / Himawari no Yakusoku (Sunflower's Promise)
Released 2015
Music/Lyrics: Motohiro Hata
English Lyrics: Rebecca Butler Watanabe
~♪~♪~♪~♪~♪~
リンク / LINKS
~♪~♪~♪~♪~♪~
■HP⇒ http://BlueEyedUtaUtai.jimdo.com
■Facebook⇒ http://facebook.com/blueeyedutautai
■Twitter⇒ @BlueEyedUtaUtai
~♪~♪~♪~♪~♪~
歌詞/LYRICS
~♪~♪~♪~♪~♪~
Why do you cry even sooner than I?
Before a single tear’s fallen out of my eyes?
Your sorrow grows even more than my own
Until I am no longer sure which of us is hurting the most
When I was alone, I noticed only clouds
Now that you’re here with me I see the light all around
I’ll always be by your side
You’ll never be alone as long as I’m alive
Oh, tell me, what can I do
To see your lovely smile, remain a longer while
‘Cause you know I’d do anything for you
My sunflower so tall and bright
Under your shade I feel your friendship warm and kind
And all the strength you give me
I want to give it back to you because I finally see the truth
I’ve realized the happiness I find just being by your side
Tomorrow calls, telling us to move on
Oh, but even if we go our separate ways
I don’t know when, but I’ll see you again
I have faith that the future will bring us back together someday
And now, even though we are so far apart
I see our footsteps always joined as one in our hearts
Every day by your side
Gave me a memory that I will keep alive
Those small but special moments
So when we say goodbye, I’ll wave my hand up high
And smile as I so fondly reminisce
My sunflower so tall and bright
Under your shade I feel your friendship warm and kind
And all the strength you give me
I want to give it back in spades, but I know just what you will say
That being here and sharing all my love is more than enough
そばにいたいよ 君のために出来ることが 僕にあるかな
soba ni itai yo kimi no tame ni dekiru koto ga boku ni aru kana
いつも君に ずっと君に 笑っていて ほしくて
itsumo kimi ni zutto kimi ni waratte ite hoshikute
ひまわりのような まっすぐなその優しさを
himawari no you na massugu na sono yasashisa wo
温もりを 全部
nukumori wo zenbu
これからは僕も 届けていきたい
kore kara wa boku mo todokete ikitai
本当の幸せの意味を見つけたから
hontou no shiawase no imi wo mitsuketa kara
what kind of future歌詞 在 渡辺レベッカ ☆ Rebecca Butler Watanabe Youtube 的最讚貼文
今日はリクエストにお応えしてAqua Timezの「しおり」を英語で歌ってみました♪
初めてAqua Timezをカバーしましたが、好きなバンドなのでまた歌いたいと思います!
ちなみに、どうしてタイトルが「しおり」になっているのか気になって調べたところ、最後の歌詞では物語がまだ終わっていないので、「今日はここまで」という意味を込めて「しおり」にしたみたいです!ヾ(@゜▽゜@)ノ
English cover of "Shiori" (Bookmark) by Japanese band Aqua Times.
This is my first cover of Aqua Timez, but I love their songs so I will do more in the future.
The title seems kind of random, but according to the band, it's called "Bookmark" because the story is not yet completely finished with the final lyrics. Interesting!
~♪~♪~♪~♪~♪~
曲情報 / SONG INFO
~♪~♪~♪~♪~♪~
Aqua Timez / Shiori (Bookmark)
Album: Dareka no Chijo-e (2007)
Music/Lyrics: Futoshi (Aqua Timez)
English Lyrics: Rebecca Butler Watanabe
■Official MV
https://youtu.be/CjhpyPx-YFU
~♪~♪~♪~♪~♪~
リンク / LINKS
~♪~♪~♪~♪~♪~
■HP⇒ http://BlueEyedUtaUtai.jimdo.com
■Facebook⇒ http://facebook.com/blueeyedutautai
■Twitter⇒ @BlueEyedUtaUtai
~♪~♪~♪~♪~♪~
歌詞 / LYRICS
~♪~♪~♪~♪~♪~
Running down the riverbank to our old rendezvous
It’s just a little further ‘til the clock comes into view
You couldn’t whistle if your life demanded it
It wasn’t very far from here where I taught you the trick
I wonder how many suns
How many times the Earth has spun
Since I made my mind up
To burn that old frame filled with memories
How many days have you been gone?
In the gentle breeze I’d rush to that spot
On the way from school at five on the dot
I would wait for you underneath the clock
Tower in front of the train station
Always two minutes, thirty seconds late
You would jog up with a smile on your face
And I would hold you tight, take your hand in mine
On those evenings long ago under the twilight
I took my time in suffering every way that I could think
But in the end I couldn’t find an answer that made sense
So I threw all those so-called promises into the passing breeze
And started focusing my mind on the future I could weave
I knew that I would be alright
But maybe once you realize
That beautiful scenery
Will move on and disappear someday
The skies always look a little gray
Like a flower decorating a room
Or a quiet day just after twelve noon
We can find the joy in the little things
Simple wonders in the everyday
If the flow of time has taught us one thing
It’s that by the time we’re back to living
Within the present tense, there’s so much we’ve missed
As the present slips away in front of our eyes
You and I… (x3)
As the clock upon the tower strikes five
Just two minutes, thirty seconds ‘til I’d
See you come this way, just like every day
And we’d walk together hand-in-hand
Now the sound of my feet echo alone
But it’s not so bad to walk on my own
Though it will take some time ‘til I’m truly fine
And can face tomorrow once again
In the gentle breeze under the blue sky
Tell me, what was reflected in your eyes
As you walked today? What was on your mind?
What was it that you were wishing?
Well, I couldn’t say where happiness lies
That’s a secret I have yet to realize
I just look to the sky far above and I
Say, “You were in my heart once more today, girl”
You and I… (x3)
what kind of future歌詞 在 JUJULING Youtube 的最佳解答
這是這首歌的歌詞
When I saw your face I could not believing
You on my side In front of me
I like your face like an angel
Your eyes will be smile made me stare you
Every day I can not stop missing you
wake up every day I miss you
I hope every day to see you
I like your hair like an angel
With your face is simply perfect
Every day I can not stop missing you
Wish I can hug you every day
You made me see the kind of sunshine in the rain
missing is a very wonderful thing
I cannot explain it
Opened my eyes a day
You first ran into my mind
I could not tell you what is the reason
I think miss someone is no reason
Even though I cannot participate in your past
But I want to tell You move on the future together
People must learn to grow after some of the things
Maybe I do not know where you from
But then I hope we can stood together on the Peak
To enjoy together of beautiful scenery in front