【メンターの正しい選び方】
昨日は大変な一日でした。
朝に、映画『えんとつ町のプペル』のオープニング主題歌(@HYDEさん)のミュージックビデオが公開したのですが、公開と同時にお客様は勿論のこと、関係者サイドもザワつきまして……いろんな連絡をいただきました。
https://youtu.be/StVsfO0lVok
端的に言うと、「とんでもねぇな!」ということでして、エンターテイメントに携わっている人が、あれをほっておくわけないんですね。
夜には緊急会議(という名の飲み会)が開かれて、そのままスタッフの皆で実花さんに行き、今後の作戦を立てました。
また、皆様の度肝を抜くような面白いものをご提供できるかもしれません。
結局、朝から晩まで仕事で走り回ったのですが、唯一やった「ハロウインっぽいこと」は、午後におこなった「撮影会」です。
プペルの本気の仮装をした西野と一緒に記念撮影ができるという限定200組の(コスプレ)撮影会なのですが、なんかファミリーで来てくださる方も本当に多くて、すっごい楽しかったんです。
コロナになって、ああいったリアルイベントって減っちゃったんですけど、「撮影会」だと、チケットを販売する段階から、お客さんの集合時間を分けることができて、かつ、1組1組ですから、蜜を避けれるんですね。
限られた人数ですので、勿論、受付で全員、消毒&検温することもできる。
この形のリアルイベントっていいなぁと思いまして、今朝、サロンの方に「ちなみにハロウィンじゃなくても、今回のようなコスプレ撮影会の需要ってあります?」と聞いたところ……「行きたい!」という声をたくさん頂戴しました。
というわけで、本日の二日酔いが片付き次第、準備に取り掛かって、「コスプレ撮影会 第2弾」を秒速で実現します。お楽しみに。
あと、ご報告としましては、クラウドファンディング「SILKHAT」内で募集しております『西野亮廣オンライン講演会 ~マーケティング講座【上級編】~』の受講者が3100名を突破しました。
(※参加はコチラから↓)
https://silkhat.yoshimoto.co.jp/projects/2158
こちらはタイトルそのまま、西野亮廣が手加減抜きで、自身のマーケティング事例を交えながら、お話しする会です。
経営者さんや個人事業主さんクリエイターさんは必見です。もったいぶらずに、トコトン喋ります。
宜しくお願い致します。
そんなこんなで今日の本題は、冒頭お伝えした「近況報告」と繋がる話なのですが……
実は『コスプレ撮影会』にしても、『西野亮廣オンライン講演会 ~マーケティング講座【上級編】~』にしても、どちらも映画『えんとつ町のプペル』の販促活動なんです。
『コスプレ撮影会』には前売りチケットが5枚、『西野亮廣オンライン講演会 ~マーケティング講座【上級編】~』にはオンライン前売り券が3枚ついてきます。
いわゆる「特典付きチケット」なのですが、これは映画だと、よくある手法で『鬼滅の刃』だと、たしか450万人に単行本が付いてきたり、『ポケモン』とかも、そういうのありますよね。
一人でも多くの方に映画館に足を運んでもらう為に、皆、あの手この手を繰り出しています。
僕らのような小さなチームは、付けられる特典があまりなくて、特典となると、どうしても「西野が稼働する何か」がメインになってくるんですね。
ドブ板営業は得意なので、そんなのは望むところですが、ただ、当初は、『コスプレ撮影会』も、『西野亮廣オンライン講演会 ~マーケティング講座【上級編】~』もやる予定ではなかったんです。
当初は、全国の映画館を行脚して、各映画館で映画『えんとつ町のプペル』のストーリーを喋って、その出口で、チケットを手売りする予定だったのですが……コロナでその計画が全て白紙になりました。
映画館は50箇所回る予定で、仮に、各映画館の出口でチケットが200枚売れたとしたら、200枚×50個所で、1万枚の前売りチケットがそこで捌けていた。
それがコロナで白紙になっちゃったわけですが、でも、よくよく考えてみてください。
コロナで映画館を回るイベントができなくなって、その代わりの打ち手として出した、たとえば今回の『西野亮廣オンライン講演会 ~マーケティング講座【上級編】~』には前売りチケットが3枚付いていて、今の時点で3100名の受講者が決まっています。
この時点で、9300枚の前売り券が売れているわけですね。
映画館を回るイベントは1年がかり。
一方、『西野亮廣オンライン講演会 ~マーケティング講座【上級編】~』は、90分程度です。
「コロナでやれなくなった代わりに」という施策は、この他にもたくさん打っていて、(変な言い回しですが)あのままコロナがなかったら、映画『えんとつ町のプペル』の前売りチケットは、今の10分の1も売れていなかった。
何が言いたいかというと、月並みですが、問題が起きてしまうことは大して重要ではなくて、その問題に対して、どう対処するかが重要だということです。
そして、その対処する力となるのは何かというと、「天才的なひらめき」などではなく、『知識』です。
クラウドファンディング、オンラインサロン、それらのハンドリングの知識がないと、対処法の選択肢が減る。
選択肢の欠乏は「焦り」を生み、焦りは判断ミスを生んでしまうので、とにもかくにも必要なのは『知識』です。
こういう局面では、「才能」なんて、何の役にも立ちません。
そんなこんなで、「『西野亮廣オンライン講演会 ~マーケティング講座【上級編】~』に是非」という告知をブチ込んでみるわけですが、勿論、僕の講演会だけじゃなくてね、他にもたくさんの人から知識を吸収した方がいいと思います。
じゃあ、「そういうことを教えてくれる人をどこで選ぶか?」という問題になってくると思うのですが、これはあくまで僕の選び方になりますが、「今現在、売れているモノを持っている人」がイイと思います。
「売れているモノ」の線引きは、その人本人が「これだけ売れています」と言っているものではなくて、「第3者が『売れている』と認識しているモノ」です。
自分で言う分には、数字なんて、いくらでも盛れるんで。
自称数字は参考数字にしない方がイイ。
あと、現在進行形のヒット商品を持っていない人の知識は、現在進行形のヒット商品を持っていない人の知識からの引用なので、ちょっと遅いです。
あんまり使いものにならない。
昨日、YouTubeで隔週で配信している「スナック西野」にメガネブランドのOWNDAYS代表の田中さんに来ていただいたのですが、田中さんの話とかは「ヒット事業を生み出している現場の話」なので、メチャクチャ勉強になります。
https://youtu.be/wr7QW72rBFg
やっぱ、そういう現役プレイヤーから学ぶのが一番イイと思います。
今日は「メンターの正しい選び方」というテーマで、お話させていただきました。
▼西野亮廣の最新のエンタメビジネスに関する記事(1記事=2000~3000文字)が毎朝読めるのはオンラインサロン(ほぼメルマガ)はコチラ↓
https://salon.jp/nishino
▼Instagram版はコチラ↓
https://nishino73.thebase.in/items/25497065
━━━
2020年12月25日公開!
映画『えんとつ町のプペル』
▼オンラインムビチケ(特典付き)の購入はこちら↓
https://mvtk.jp/Film/070395
▼上映館はこちら
https://theater.toho.co.jp/toho_theaterlist/poupelle.html…
[the right choice of mentor]
Yesterday was a rough day.
In the morning, the music video for the opening theme song (@HYDE) of the movie ′′ a no-Cho ′′ has been released, but at the same time, the customer is of course, and the side of the people involved is also the wa...... all kinds of contacts I got it.
https://youtu.be/StVsfO0lVok
In a nutshell, it's outrageous!" so people who are engaged in entertainment can't keep it hehehehe.
At Night, the emergency meeting (called drinking party) was held, and the staff went to Hana-San, and made a future operation.
We may also be able to offer you some interesting things that will make you stunned.
In the end, I ran around at work from morning to night, but the only ′′ Ha-ish thing ′′ that I did is the ′′ photoshoot ′′ that I did in the afternoon.
It's a limited 200-Group (Cosplay) photoshoot that you can take a commemorative photo with nishino, who did a serious costume of but there were so many people who came to the family, and it was really fun. I'm sorry.
I've been in Corona, and I've lost a real event, but it's a ′′ photoshoot ′′ and I'm going to separate the customer's gathering time from the stage of selling tickets, and I'm going to have a 1-group 1 pairs, so you can avoid nectar.
It's a limited number of people, so of course, you can also disinfect &'m all at the reception.
I thought it was good to have a real event in this shape, and this morning, I heard that the salon said, ′′ by the way, even if it's not Halloween, there's a demand for a cosplay photoshoot like this time?" I want to go I gave you a lot of voices called!"
So, as soon as today's hangover is over, I'm going to get ready, and I'm going to have a ′′ Cosplay Photoshoot no. 2 ′′ in a second. Look forward to it.
Later, we are looking for a crowdfunding ′′ Silkhat ′′ in the crowdfunding ′′ Silkhat ′′ ′′ ′′ Ryo Nishino Online Lecture ~ Marketing course [Advanced Edition ~" we have breached 3100 participants I'm sorry.
(* join here ↓)
https://silkhat.yoshimoto.co.jp/projects/2158
This is the title, and ryo nishino is a meeting to talk about with his own marketing cases.
A MUST-see for managers and personal business operators. I'm going to talk about a ton without a waste.
Thank you for your support.
This is how today's chase is a story that leads to the ′′ Status report ′′ that I told you about the opening......
In fact, even if it's a ′′ Cosplay photoshoot," it's a promotional activity for the movie ′′ a town of the town ′′ even if it's a ′′ Cosplay Photoshoot ~"
′′ Cosplay photoshoot ′′ has 5 advance tickets," ryo nishino online lecture ~ Marketing course [Advanced Edition ~" we have 3 online advance tickets.
It's the so-called ′′ ticket with special gift," but this is a movie, and it's a common method, and it's a ′′ DEMON SLAYER ′′ and it's a book for 450 million people, and it might be ′′ Pokemon," that's it There is, isn't it?
Everyone is taking another to carry their feet to the cinema for a lot of people.
A small team like us doesn't have a lot of perks to be put on, and when it comes to perks, it's going to be the main thing that nishino is going to work.
I'm good at the gutter business, so i want that, but at first, I'm going to have a ′′ Cosplay photoshoot ′′ and ′′ Ryo Nishino Online Lecture ~ Marketing course [Advanced Edition ~" I'm not planning to do it too I did.
At First, I went on a pilgrimage to the cinema across the country, and I was planning to talk about the story of the movie ′′ a in the town ′′ at each movie theater, and I was planning to sell tickets at the exit...... in corona The plan has all been blank.
The cinema is going to go around 50 places, and if you sell 200 tickets at the exit of each cinema, there are 200 x 50 places, and there are 1 million advance tickets there I was making money.
It's been a blank in Corona, but think about it well.
I couldn't do an event to go around the movie theater in Corona, and I put it out as a replacement hand, for example, this time, ′′ Ryo Nishino Online Lecture ~ Marketing course [Advanced Edition ~" I have 3 advance tickets for the ′′ Advanced Edition It's attached and 3100 participants are decided at the moment.
At this point, 9300 advance tickets are selling.
It takes 1 years to go around the cinema.
Meanwhile," Ryo Nishino Online Lecture ~ Marketing course [Advanced Edition] ~" is about 90 minutes.
The policy of ′′ instead of being able to do it in corona ′′ is hitting a lot of other things, and if there is no corona, the advance tickets for the movie ′′ a town ′′ are now I didn't sell 1 minutes of it.
What you want to say is a cliche, but it is not very important to have a problem, and it is important how to deal with the problem.
And the power to deal with it is not ′′ genius inspiration ′′ but ′′ knowledge,"
Crowdfunding, online salon, without the knowledge of those handling, the option of coping is reduced.
The deficiency of the option is ′′ impatience ′′ and impatience gives birth to a judgement mistake, so it is ′′ knowledge ′′ that you need to do it.
In this phase, ′′ talent ′′ doesn't stand for anything.
This is how I'm going to blow up the announcement of ′′ Ryo Nishino Online Lecture ~ Marketing course [Advanced Edition] ′′ come on ~" but of course, it's not just my lecture, but I'm going to have a good time. I think it's better to absorb knowledge from a lot of people.
So," I think it's going to be a problem where to choose someone who teaches me that kind of thing?" but this is my choice, but," now I'm selling it I think the one who has things is good.
The line of ′′ selling things ′′ is not what the person says ′′ this is only selling," the 3th person recognizes ′′ selling ′′ Here it is.
When you say it yourself, you can't get enough of the numbers.
Self-proclaimed numbers are better not to be a reference number.
Later, the knowledge of those who don't currently have progressive hit goods is a bit slow because it's a quote from the knowledge of those who don't currently have progressive hit goods.
I don't get too useless.
Yesterday, I came to Mr. Tanaka, a representative of the glasses brand owndays, on the ′′ snack nishino ′′ that was streaming on Youtube, but tanaka's story is ′′ the story of the site that produces the hit business ′′ I'm going to study so much.
https://youtu.be/wr7QW72rBFg
I think it's best to learn from that kind of active player.
Today we talked about the theme of ′′ the right choice of mentor ′′
▼ an article about the latest entertainment business of ryo nishino (1 articles = 2000 to 3000 characters) can be read every morning online salon (almost mail magazine) is here ↓
https://salon.jp/nishino
▼ Instagram version is here ↓
https://nishino73.thebase.in/items/25497065
━━━
Released on December 25, 2020!
The movie in a town ′′
▼ Buy Online Bangabandhu (with perks) here ↓
https://mvtk.jp/Film/070395
▼ here is the screening hall
https://theater.toho.co.jp/toho_theaterlist/poupelle.html#region7Translated
同時也有15部Youtube影片,追蹤數超過73萬的網紅EXIT Charannel,也在其Youtube影片中提到,12月18日(金)~27日(日)まで、渋谷PARCOにて 2021年1月8日(金)~17日(日)まで、心斎橋PARCOにて 【ANREALAGEXIT POP UP STORE】を開催します。 PARCO ONLINE STOREとANREALAGE ONLINE STOREオンラインにて販売してお...
exit movie 在 馬可多本部 Facebook 的最佳解答
Star Wars Halloween Parade 2020!
#請大家分享出去給自己認識的外國同好看歐
16:30~17:30
Rendezvous at Ximending Movie Park and costume change
17:30~19:00
Parade to Ximending Exit 6
19:00~20:00
Remove costumes and end
Location: Ximending Movie Park
(Behind Ximending cinema street)
Event page:
https://upload.facebook.com/events/367314620990950/
exit movie 在 葉郎:異聞筆記 / Dr. Strangenote Facebook 的最讚貼文
#葉郎每日讀報 #一週大事版
────────────────
「Netflix 不該只是從好萊塢看全球
市場,而應成為全世界每一個主要
國家的頂尖內容開發者和傳播者」
——Netflix 執行長 Reed Hastings
────────────────
過去一週,每個好萊塢從業人員都忙著埋頭解三道作業:分別是天能和花木蘭票房這兩道數學題,以及Netflix 執行長 Reed Hastings 新書的讀書報告。
以下是其中幾位同學的參考解答:
Netflix 火車頭正在轉彎
 ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄
上週,Netflix 執行長 Reed Hastings 正為了宣傳他的新書《No Rules Rules》到處接受訪問。各媒體紛紛從新書和他的訪談中挖掘各種話題點,比如 Hastings 強調的「沒有規則的規則」管理方式,或是 Netflix 和好萊塢之間又愛又恨的關係。
當時我選譯了一段 Variety 訪問中看起來有點枝微末節的片段放在讀報當中:
Hastings 提到他從員工身上得到回饋才發現原來 Netflix 雖然業務遍及各國,卻仍然是個非常美國中心的公司。他因此希望加速整個公司的組織更全球化的腳步,不能再以好萊塢的視角來看世界,而必須成為每一個市場上的頂尖內容開發者和提供者。他也提到這會是一個艱難的任務,即便像 Sony 這樣已經面向全球市場70年,骨子裡仍然是一個日本企業。 Hastings 認為少數做到全球化的企業大概只有聯合利華和愛迪達。雖然疫情的阻擾,Netflix 無法立刻做到組織的全球化,但他們仍然會努力讓各個市場的團隊有主導權,才能開發出更多像《Dark 闇》和《La Casa de Papel 紙房子》這樣在地的優質節目。
「Netflix 不該只是從好萊塢看全球市場,而應成為全世界每一個主要國家的頂尖內容開發者和傳播者」Hastings說。
那時候我們還沒有聞到風向,完全沒發現 Hastings 其實正利用這段話在幫 Netflix 正要來的大轉彎打方向燈。第二天,Netflix 企業內部隨即發生了一場意義重大的大地震:
剛剛從內容長被拔擢為共同執行長的 Ted Sarandos 召集了一次線上會議,向全公司宣佈原本主管 Netflix 在地市場節目的 Bela Bajaria 將升職成為全球電視業務的副總(VP)。雖然沒有說明原來擔任該職務的 Cindy Holland 將何去何從,但 Holland 過去在 Netflix 是走路有風的要角(從《Orange Is the New Black 勁爆女子監獄》到《Stranger Things 怪奇物語》都是她指揮下的產品),不太可能繼續留在公司之內受到 Bela Bajaria 的指揮,離職幾乎已成定局。
值得注意的是 Ted Sarandos 已經被外界認為是 Reed Hastings 準接班人,而 Sarandos 在週三的會議上又公開說 Bajaria 這個新的人事安排是他計畫很久的、早就想要做的安排。表面上他說用意是「讓電視業務的決策更簡化」,實際上更可能意味著他正在藉由 Bajaria 這顆棋子將 Netflix 的內容策略徹底改朝換代。
Bela Bajaria 正好就是《闇》和《紙房子》的幕後功臣,也就是說新的人事完全吻合了 Netflix 執行長 Reed Hastings 前一天受訪時提到要將決策模式轉型成為真正的全球化企業的發言。
這個一上一下的異動,代表 Netflix 的《House of Cards 紙牌屋》時代很快就要結束,未來將把重心從「賣美國節目給全世界觀眾」轉向下一個階段「賣在地節目給在地觀眾」的新策略。
Netflix這輛勢不可檔的火車正在轉彎的消息,對完全不熟悉在地內容生產的好萊塢片廠來說很可能會是一個噩耗。理由是除了HBO之外,其他好萊塢片廠恐怕都要花很長的時間才有辦法追上Netflix 已經開始深耕的這塊陌生領土。
天能的隱秘數字引發了骨牌效應
 ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄
千呼萬喚始出來的《Tenet 天能》則是另外一台火車頭:好萊塢能否走出疫情陰霾就全看美國電影市場的復甦,而美國電影市場的復甦又全看上週末成為疫情後美國上映的第一部片廠大片《天能》的表現。
先不管數字,光回報數字的方法都能在好萊塢吹皺一池春水,引發重重波瀾。
過去好萊塢片廠會跟一家數據分析公司 Comscore 旗下的票房統計資料庫 Rentrak 回報單日票房數據,然後各片廠再各自付費取得資料庫中各個競爭對手的票房數據,以便自己分析比較,評估自家電影和別人家電影的勝負表現。
上週一 Warner 總算公佈了《天能》的週末票房:第一個週末北美合計(雖然加拿大早了幾天演)共2002萬美元票房。和過去 Christopher Nolan 的電影在北美首週通常有5000萬美元相比,這個數字不算漂亮。不過這種比較意義不大。
根據來自 Disney 的統計數據顯示目前全美還有三分之一的電影院大門深鎖,而影響最大是過去特別熱愛 Nolan 電影的洛杉磯、紐約和舊金山三地的電影院都還無法恢復營業。最後《天能》在北美上映的電影院數量比《Dunkirk 敦克爾克大作戰》少了將近1000家,再加上社交距離導致的可售張數大量減少,根本不可能跟過去的電影比較。Warner 也因此在新聞稿中一再告誡各界不要拿這個數據跟任何電影作分析比較,因為誰都不曾在這種疫情狀況中上映過。
然而引發爭議的是 Warner一改往例拒絕上傳《天能》單日票房到系統中分享給同業知道,只願意公布總數的做法。其他片廠對此非常不滿,因為擔心引發骨牌效應之後,造成美國市場的電影票房以後會變成像 Netflix 收視數字一樣完全不透明。結果Sony 果真隨即起而效尤,停止回報單日票房。
因為只有一個週末的總數,外界還只能用瞎子摸象的方式各自揣測《天能》票房的真正意義。反而是掌握更精確數據的 Warner 自己先有動作了:
上週二萬眾矚目的《Dune 沙丘魔堡》首支預告發佈,而不尋常的這支即將開啟全新科幻系列電影宇宙(和延伸電視劇集)的預告中刻意拿掉了12月18日的上映日期。很快地就有耳語說電影檔期又要開始另一波大風吹。
果不其然兩天後 Warner 就將《Wonder Wman 1984 神力女超人1984》的上映日期從10月2日一舉延後到12月25日。雖然《沙丘魔堡》上映日期並未宣佈調整,但因為《神力女超人1984》的新檔期完全和《沙丘魔堡》對撞,幾乎可以百分之百確定《沙丘魔堡》很快就會宣佈延期。
此外幾乎在同一時間,Universal 也宣佈同樣預定10月上映的恐怖片《Candyman 糖果人》也要延期(但未宣佈新上映時間)。此外還有謠言傳出11月6日上映的漫威電影《Black Widow 黑寡婦》也可能再次延期。唯一有機會照常上映的只剩下11月20日的《No Time To Die 007:生死交戰》,理由則是龐德電影的海外票房向來占比高達75%,比較不會受到美國疫情的拖累。相比之下《Wonder Woman 神力女超人》上一集北美票房佔比將近半數,使這位亞馬遜女英雄較難冒這個險。
對《天能》來說,移開《神力女超人1984》的檔期,則可以讓這支承載眾人期待的武力有更多的影廳和更充裕的時間阻止世界末日的來臨(並順便等待洛杉磯、紐約和野火中的舊金山這三個災難中的城市有沒有可能災情突然好轉而讓電影院開門營業)。
"What's happened, happened."《天能》的隱而不發的數字仍然默默地改變了世界的運轉。
花木蘭未能解答的各個問題
 ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄
比《天能》的票房更隱密的是同一時間在 Disney+ 上以PVOD方式開賣的《Mulan 花木蘭》的銷售數據。
《花木蘭》不僅是疫情發生以來採用 VOD 發行的電影中成本最高的一部,也可能是電影史上製作最大的 VOD 同步發行電影。好萊塢各界同樣非常迫切需要知道是《花木蘭》的 VOD 實驗比較成功,還是《天能》的堅持電影院放映比較成功,藉以決定自家倉庫裡那些已經完成的電影到底應該走 VOD 或是電影院通路來發行。
然而大家早就預期 Disney 絕對不會分享 Disney+ 上的數據。Disney 財務長 Christine McCarthy 在出席一場華爾街的公開活動時,只輕描淡寫地用一句話帶過《花木蘭》的成績:銷售數據讓 Disney 很滿意。
不過華爾街日報認為 Disney 的 VOD實驗可能已經被《花木蘭》的政治爭議給攪亂,而難以構成一個成功案例。
過去幾個月快速崛起的網路社群「奶茶聯盟」(#MilkTeaAlliance)的推波助瀾,#BoycottMulan 的抵制行動在電影上映後再度成為新聞熱點。參與抵制行動者並非對該片內容而不滿,而是對女主角劉亦菲的 #我也支持香港警察 發文不滿。上週香港示威者再度上街並受到鎮壓,也使抵制行動連帶獲得更多的國際媒體注意。
華爾街日報說過去這一類的爭議通常不會燒到 Disney 的死忠粉絲,對票房影響有限。VICE 訪問到美國國際關係學者 Stanley Rosen也持相同看法,認為抵制行動應該會侷限在有地緣政治關係的香港、台灣、泰國、印度等奶茶聯盟國家,而難以發展成為全球性抵制活動。Rosen 認為最終 Disney 極可能不會太大實質損失,甚至有可能因為抵制事件的擦槍走火而更刺激中國地區票房的提升。
然而話才剛說完,劇情立刻急轉直下:
眼尖的觀眾發現《花木蘭》片尾字幕的感謝名單中出現了中共新疆維吾爾自治區委員會宣傳部以及吐魯番公安局這兩個跟囚禁百萬新疆人的「再教育營」有關的部門。尤其吐魯番公安局早在2019年10月就被美國商務部列入違反「美國外交政策利益」的中國實體名單中,理由是涉嫌侵犯和踐踏新疆維族人權。
香港出身的科幻小說家吳志麗在Twitter上發文酸Disney「你知道嗎?這個地方正在發生文化滅絕事件」。同時她也批評Disney在字幕中故意避重就輕地標示拍攝地是「中國西北地區」,而實際上就是新疆。
香港社運領袖黃之鋒隨即轉貼吳志麗的貼文,並評論到現在還去看《花木蘭》的人不只代表對於港警暴力的縱容,也是對種族壓迫的視若無睹。Hollywood Reporter 記者對此議題已向 Disney 求證此事,但還未獲得回應。
事情發展到前天,CECC 美國國會及行政當局中國委員會共同主席、共和黨參議員 Marco Rubio 也在自己的網站上發表了他與18位跨黨派參眾兩院議員聯名發出的公開信,呼籲 Disney 執行長 Bob Chapek 儘速向社會大眾說明新片《Mulan 花木蘭》在新疆拍攝的相關爭議細節。公開信中總計列了10項問題,包含拍攝過程是否使用維族或少數民族勞工和是否與新疆生產建設兵團合作等。
Disney 目前對此事件仍然還沒提出正式回應。僅有的說明仍然只有財務長 Christine McCarthy 幾天前在公開活動上的隻字片語:
她說該片主要在紐西蘭拍攝,只是極少數場景為了忠實表達故事背景而移師中國拍攝,而全世界拍攝的通則就是必須向當地政府申請許可,且業界慣例也都會把政府窗口列入片尾感謝名單中。
Disney 執行長 Bob Chapek 先前曾說《花木蘭》這場實驗對他們來說就是一個「學習的機會」。但不知道這一道練習題擦槍走火成為超高難度功課之後,Disney 同學還繳不繳得出他們的學習單?
|新聞出處|
Hong Kong Protesters Are Boycotting the New ‘Mulan’ Movie. Will Disney Care?(https://bit.ly/323NzKK)
‘Tenet’ Grosses $20.2 Million Domestic, but Warners Says There’s ‘No Context’(https://bit.ly/3bBxLlS)
Reed Hastings on New Book, Netflix’s Future — and Why He Fired His Last CFO(https://bit.ly/35h7WGw)
What Cindy Holland’s Exit and Bela Bajaria’s Rise Mean for Netflix(https://bit.ly/33gUgbW)
Inside Netflix's Surprising TV Chief Shake-Up(https://bit.ly/33pwkTF)
‘Wonder Woman 1984’ Delayed as Pandemic Slows U.S. Theater Reopenings(https://on.wsj.com/32nEOvh)
Warner Bros. Won’t Share ‘Tenet’ Box Office Data, Angering Rival Studios(https://bit.ly/3kpQMef)
Disney Under Fire For Filming 'Mulan' in China's Xinjiang Province(https://bit.ly/32bQYHI)
‘Mulan’: Disney CFO Christine McCarthy Concedes China Uproar “Has Generated A Lot Of Issues For Us
(https://bit.ly/3kbijzF)
U.S. lawmakers quiz Disney CEO over Xinjiang connection to 'Mulan'(https://reut.rs/2FvgZc5)
Disney’s ‘Mulan’ Experiment Gets Complicated(https://on.wsj.com/2ZvBw7y)
exit movie 在 EXIT Charannel Youtube 的最讚貼文
12月18日(金)~27日(日)まで、渋谷PARCOにて
2021年1月8日(金)~17日(日)まで、心斎橋PARCOにて
【ANREALAGEXIT POP UP STORE】を開催します。
PARCO ONLINE STOREとANREALAGE ONLINE STOREオンラインにて販売しております。
幻のサイン入りVARIETY SLEEVE TEEプレゼントキャンペーンの詳細はこちら⇓
: https://twitter.com/parcoYOSHIMOTO/status/1340124086052081665?s=09
二人が着用したアイテムの商品情報はこちらのサイトでチェック!
キャンペーンサイト⇓
https://www.anrealage.com/work/detail/100007/2790
◆ANREALAGEXIT CONCEPT MOVIE
https://www.youtube.com/watch?v=1ECiH8YGRRQ&feature=emb_title
■PARCO ONLINE STORE
https://kaeru.parco.jp/items/?query=EXIT&layout=s
■ANREALAGE ONLINE STORE
https://www.anrealage.com
===============================
今回のEXIT Charannelは
ファッションブランドANREALAGEとお笑い芸人EXITが異色のコラボをぶッかま!
期間限定ブランド“ANREALAGEXIT(アンリアレイグジット)” についてお届けしちゃいます!
ANREALAGEXITでは、“出口(EXIT)”をキーワードに
アンリアレイジデザイナーの森永邦彦さんと、
EXITのりんたろー。と兼近大樹がデザインアイデアを話し合って、
全11型をラインナップしちゃいました!
最後まで観ちゃって下さい!ヨロタノです!
****************************************
#EXIT #ANREALAGEXIT #ANREALAGE #PARCO #PARCOdeYOSHIMOTO
exit movie 在 Da-iCE Official YouTube Channel Youtube 的最佳解答
#Da_iCE ニューアルバム「SiX」全曲配信スタート!
https://avex.lnk.to/Da-iCE_SiX
TVアニメ「#ONEPIECE」主題歌や日本テレビ系日曜ドラマ「#極主夫道」主題歌を含む、
シングル5作に加え、
人気ロックバンド「#androp」内澤崇仁提供曲や「#BLUEENCOUNT」との共同制作曲など、
13曲を収録したオリジナルアルバム「SiX」が2021年1月20日発売!
-----------------------------------------------------------------------------------------
Da-iCE Official YouTube Channel:
https://www.youtube.com/channel/UC7JQKVJMCIuVMcrFXSozMCw?sub_confirmation=1
ワンピース公式YouTubeチャンネル:
https://www.youtube.com/channel/UCdAHaWcKdpbT5XkN2Er6BUQ
Da-iCE Official HP:
http://da-ice.jp
TVアニメ「ONE PIECE」主題歌
Da-iCE NEW SINGLE 『DREAMIN’ ON』2020.8.26 ON SALE
「無限大の地図広げ、まだ見ぬ夢を掴みとるためにー」
8月2日のOAからTVアニメ「ONE PIECE」(フジテレビ系/日曜9:30~)のオープニングで流れる新主題歌「DREAMIN' ON」は、
メンバーの花村想太が作詞した力強いメッセージが心に響く疾走感あるナンバーで、
ロックサウンドに乗せて仲間や夢を持つことの大切さ、一歩前に踏み出す勇気を描いた楽曲に!
さらに、ワンピース初代主題歌「ウィーアー!」のDa-iCEバージョンも収録!
★『DREAMIN’ ON』商品概要:https://da-ice.jp/discography/detail.php?c=&id=1017636
★『DREAMIN’ ON』『ウィーアー!』試聴:https://da-ice.jp/music/index_search.php
★新感覚バラエティ「Da-iCE TVスペシャル」ダイジェストPart1をYouTube先行公開!
https://youtu.be/ry49pM5ZlKw
【Da-iCEとはー】
「Da-iCE」は、ボーカルの大野雄大・花村想太と、パフォーマーの工藤大輝・岩岡徹・和田颯の5人で構成された、4オクターブのツインボーカルが魅力的な5人組ダンス&ボーカルグループ。
最新アルバムでは、Official髭男dism・藤原聡からの楽曲提供「FAKE ME FAKE ME OUT」が話題となったほか、人気YouTuber「ラファエル」と画期的なコラボレーションを行ったり、若手人気芸人「EXIT」とダンス&ボーカルユニットを組んで楽曲をリリースするなど注目を集める中、2020年7月からはオンラインライブツアー『Da-iCE×ABEMA ONLINE LIVE TOUR 2020 -THE Da-iCE-』を3か月連続で開催中。
8月26日に発売されるニューシングル「DREAMIN’ ON」を皮切りに6か月連続で作品をリリース予定。
◆Da-iCE Official HP http://da-ice.jp/
◆Da-iCE Official YouTube:https://www.youtube.com/channel/UC7JQKVJMCIuVMcrFXSozMCw/
◆Da-iCE_STAFF Official Twitter:https://twitter.com/Da_iCE_STAFF
◆Da-iCE_STAFF Official Instagram:https://www.instagram.com/da_ice_staff/
◆Da-iCE Ofiicial LINE @daice
◆Da-iCE OFFiCiaL FUN CLUB a-i https://ai.fc.avex.jp/
◆Member Twitter
∟工藤大輝 https://twitter.com/Da_iCE_TAIKI @da_ice_taiki
∟岩岡徹 https://twitter.com/Da_iCE_TORU @da_ice_toru
∟大野雄大 https://twitter.com/Da_iCE_UDAI @da_ice_udai
∟花村想太 https://twitter.com/Da_iCE_SOTA @da_ice_sota
∟和田颯 https://twitter.com/Da_iCE_HAYATE da_ice_hayate
◆Member Instagram
∟工藤大輝 http://smarturl.it/Insta_Da-iCE_taiki @da_ice_taiki
∟岩岡徹 http://smarturl.it/Insta_Da-iCE_toru @da_ice_toru_iwaoka
∟大野雄大 http://smarturl.it/Insta_Da-iCE_udai @da_ice_udai
∟花村想太 http://smarturl.it/Insta_Da-iCE_sota @da_ice_sotahanamura
∟和田颯 http://smarturl.it/Insta_Da-iCE_hayate @da_ice_hayate_wada
#Da_iCE
#ドリオン
Da-iCE の曲がAWAなら聴き放題
無料で体験する▶ https://mf.awa.fm/2EJlmQx
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
\ 世界最大規模6,000万曲がAWAで聴き放題 /
\全曲ダウンロード可能!圏外でも聴ける!/
・広告なしで聴ける!公式音楽アプリ
・Google play「2017年 ベストアプリ」大賞を受賞
・好みを分析して自動で音楽をおすすめ
・音楽プロデューサー、アーティストなどによる
プレイリストが豊富
無料で体験する▶ https://mf.awa.fm/2EJlmQx
※無料トライアル期間は、AWAの未登録の方に限ります。
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
exit movie 在 初心者鉄道探検隊 Youtube 的精選貼文
GoPro HERO 9→https://amzn.to/2PD1q7k
GoPro自撮り棒 + 三脚 + セルカ棒→https://amzn.to/2PxiMCA
鉄道の基礎知識[増補改訂版]→https://amzn.to/2Po6dtx
2020年2月24日撮影
京都駅(きょうとえき)
0:00 冒頭はSKYWAY(スカイウェイ)
6:13 下りのエスカレーター
11:32 駅北口
12:56 0番線ホーム
20:27 京都線(東海道本線)ホーム
JR西日本 東海道本線・山陰本線・奈良線
1877年(明治10年)2月6日に京都停車場(京都駅)が開業。
1964年(昭和39年)10月1日に東海道新幹線の京都駅が開業。
1997年(平成9年)9月11日に京都駅ビルが全面開業。
JR西日本の在来線各線は地上駅であり、東海道本線(JR京都線・琵琶湖線)・湖西線用の島式ホーム3面6線と単式ホーム1面1線、構内西側に山陰本線(嵯峨野線)用の頭端式ホーム3面4線、南側に奈良線用の頭端式ホーム2面3線(このうち1線のみ大阪方面に延びている)を持つ。各ホームは西側橋上駅舎と東側改札内地下通路で結ばれている。
北側の烏丸中央口に面しているホームは、全長558mで日本一長いホームとして知られているが、0番のりば(旧1番のりば)のホーム自体の長さは323mであり、残りの部分は西端に切り欠きホームとして設けられている30番のりば(235m)である。
中央コンコースは、4000枚のガラスを使用した正面と大屋根で覆う広々とした吹き抜け(横幅147m、奥行29m、高さ50m)になっている。吹き抜けの最上部には地上45mの空中径路(SKYWAY)が通っている。
中央コンコースの巨大な吹き抜け空間は、映画『ガメラ3 邪神覚醒』ではガメラとイリスの決戦の舞台とされた。
JR西日本の2018年度の1日平均の乗車人員は200,426人で、同社の駅では大阪駅に次ぐ第2位。
Kyōto Station
0:00 SKYWAY
6:13 Escalator
11:32 Station North Exit
12:56 Platform 0
20:27 Kyoto Line (Tokaido Main Line) Platform
JR West Tokaido Main Line, Sanin Main Line, Nara Line
Opened February 6, 1877.
Kyoto Station on the Tokaido Shinkansen opened on October 1, 1964.
The Kyoto Station Building was fully opened on September 11, 1997.
Platform 0 is the longest platform in Japan with a total length of 558m.
The central concourse has a spacious atrium (147m wide, 29m deep, 50m high) covered with a front and a large roof made of 4000 sheets of glass. At the top of the atrium, there is an aerial path (SKYWAY) 45m above the ground.
The huge atrium of the central concourse was the stage of the decisive battle between Gamera and Iris in the movie "Gamera 3 Evil Awakening".
JR West Japan has a daily average of 200,426 passengers in FY2018, ranking second at JR West Station.
京都站
0:00 開啟空中通道
6:13 自動扶梯
11:32 站北口
12:56 0線站台
20:27京都線(東海道本線)站台
JR西東海道本線,山陰本線,奈良線
1877年2月6日開業。
東海道新幹線的京都站於1964年10月1日開放。
京都站大樓於1997年9月11日全面開放。
0線站台是日本最長的平台,全長558m。
中央大廳有一個寬敞的中庭(寬147m,深29m,高50m),前面覆蓋著頂棚,頂棚由4000片玻璃製成。 在中庭的頂部,離地面45m有一條空中路徑(SKYWAY)。
在電影《 Gamera 3 Evil Awakening》中,中央大廳的巨大中庭被設置為Gamera和Iris之間決戰的舞台。
在2018財政年度,JR西日本每天平均有200,426名乘客,在JR西車站排名第二。
京都站
0:00 开启空中通道
6:13 自动扶梯
11:32 站北口
12:56 0线站台
20:27 京都线(东海道本线)站台
JR西 东海道本线,山阴本线,奈良线
1877年2月6日开业。
东海道新干线的京都站于1964年10月1日开放。
京都站大楼于1997年9月11日全面开放。
0线站台是日本最长的平台,全长558m。
中央大厅有一个宽敞的中庭(宽147m,深29m,高50m),前面覆盖着顶棚,顶棚由4000片玻璃制成。在中庭的顶部,离地面45m有一条空中路径(SKYWAY)。
在电影《 Gamera 3 Evil Awakening》中,中央大厅的巨大中庭被设置为Gamera和Iris之间决战的舞台。
在2018财政年度,JR西日本每天平均有200,426名乘客,在JR西车站排名第二。
교토 역
0:00 스카이 웨이
6:13 에스컬레이터
11:32 에키 키타
12:56 0 번선 플랫폼
20:27 교토 선 (도카이도 본선) 플랫폼
JR 서일본 도카이도 본선 · 산인 본선 · 나라 선
1877 년 2 월 6 일에 개업.
1964 년 10 월 1 일에 도카이도 신칸센 교토 역 개업.
1997 년 9 월 11 일에 교토 역 빌딩이 전면 개업.
0 번선 플랫폼은 길이 558m로 일본 제일 긴 플랫폼으로 알려져있다.
중앙 광장은 4000 장의 유리를 사용하여 정면과 큰 지붕으로 덮는 넓은 불어 (폭 147m, 깊이 29m, 높이 50m)가있다. 상단에는 지상 45m의 공중 径路 (SKYWAY)이 다니고있다.
중앙 광장의 거대한 아치형 공간은 영화 '가메라 3 사신 각성'는 가메라와 이리스의 결전의 무대가되었다.
JR 서일본의 2018 년도 1 일 평균 승차 인원은 200,426 명으로 JR 니시 역에서 2 위.
exit movie 在 極限逃生- 維基百科,自由的百科全書 的相關結果
^ 曹政奭&潤娥熱舞履行電影《極限逃生》(EXIT)900萬公約!. koreastardaily. [2019-09-02]. (原始內容存檔於2019-10-16). ... <看更多>
exit movie 在 Exit (2019) 的相關結果
Exit : Directed by Lee Sang-geun. With Jo Jung-Suk, Im Yoon-ah, Du-shim Ko, In-hwan Park. A rock climber tries to save the day when a mysterious white gas ... ... <看更多>
exit movie 在 Exit (2019 film) 的相關結果
The film follows the story of a grown man who attempts to reconnect with an old crush, but following a chain of events, they end up trying to escape from a ... ... <看更多>